johankse; sa:
Nej det är något som inte riktigt hänger samman här...
Hardcore tältare söker råd och vill välja tyngsta tältet med golvskydd för klättring...jag får inte ihop det.
I Alperna sover man i stugorna och slipper bära tält, men uppenbart var mina berg för tama...
Läs ordentligt.
Jag är ett hardcore tältfan, det betyder inte att jag har trekkat i 20 år. Jag har bott i tält ca 15 månader av mitt liv sammanlagt men större delen av denna tid har varit i familjetält och tält av typ McKinley(intersporttält).
Jag tältar hellre på camping än att ta in på vandrarhem när jag är utomlands, även om priset kan vara detsamma.
I svenska skogar/berg har jag tältat mycket men jag tycker det blir jobbigt med ett tunneltält(har ägt två stycken) och vill gå över till kupoltält.
Eftersom jag är upptagen med att sova i mitt tält har jag inte hållt mig uppdaterad på tältmarknaden om man säger så,m och det är därför jag söker hjälp. Och eftersom jag inte tidigare haft såd med ett "riktigt" tält vet jag inte vart kavlite osv finns någonstans på marknaden.
Jag är trots allt bara 23.
Johan du säger att jag VILL sälja det tyngsta tältet med golvskydd och att jag ska klättra? Jag har inte skrivit någonstans att jag söker någon av de sakerna. Jag förespråkar låg vikt, jag undrade om man bör använda skydd eller inte (de tält jag använt har ju gått sönder i govet efter ett tag), och klättra har jag aldrig sagt nånting om. Vi ska vandra/bestiga svårighet 2 i sommar, på sin höjd en trea...'
Om vi kan ska vi i det längsta undvia att sova innomhus, och dessutom ska vi efter vår veckolånga vandring avsluta med en tågluff till medelhavet där vi ska bo på camping i tält i tre veckor... är en fördel att ha det med sig då...