På så liten rygga - ingen ram
Ok! Då förstår jag bättre. Då tycker jag definitivt att du INTE skall köpa en ryggsäck med ram (det finns visserligen nya "ramryggsäckar" där ramen är invändig och inte sticker ut, men detta är på ryggsäckar på ca 100+ liter och det låter inte vad du är ute efter).
Jag tror definitivt att 60 l är ok. Spana in med justerbart topplock så att du kan bygga på höjden vid extra packning.
Ju större ryggsäck, desto mer får plats, desto tyngre rygga. Mindre ryggsäck, mindre onödiga saker.
Gå till en bra affär och prova dig fram. Naturkompaniet och friluftsbolaget har stort sortiment. Tierra har Arteryx. Marmot har också börjat med fina ryggsäckar. Klättermusen har spännande lösningar som viklock.
Packa ryggorna och prova. Kolla in hur bärsystemet är fäst. Är det justerbart eller fast? Justerbart är smidigare, fast är oftast stabilare men svårare att passa in. Slår huvudet i ryggsäcken? Vill du ha en stor öppning eller delad säck. Kan man ta loss topplocket. Kan det justeras på höjden? Verkar spännena hållbara? Vill du ha en enkel säck utan en massa finsesser som kan gå sönder? Kan man plocka av extrafickor och bygga dags-säck av dem? Finns det ett ordentligt snölås som gör det enklare att packa mycket? Verkar väven bra? Ta med lite av de prylar du vill få plats med! Men framförallt hur känns den på!?