med andra ord ska alla vaccinera sig. speciellt dom som tror sig kunna kontrollera rabiata hundar!
Den som tror sig kunna kontrollera en rabiat hund gör ett grovt misstag. I o f s har sjudomen sannolikt olika stadier, men när de blir "galna" så blir de verkligen galna och attackerar allt och alla.
har någon för övrigt hört om någon som fått lida av bieffekter efter vaccinering? jag fick höra att det förekom innan jag tog det, men har aldrig hört om ett verkligt fall.
Det jag förstått är, att det förekommer vissa biverkningar som gör vaccinationen något ansträngande. Men, jag noterar med intresse att du vaccinerat dig och inte rapporterar några dylika effekter. Jag har förstått, att vaccineringen efter ett bett gör ont. Thure B el någon annan medicinare kan sannolikt förklara varför; om uppgiften ens är riktig.
Jag tror också, att man inte ska överdriva risken, att man inte ska måla fan på väggen. Risken att bli smittad är minimal. Om man får tro SMI har endast två fall vårdats på svenska sjukhus de senaste 30 åren. En man som smittats i Indien 1974 och en kvinna som smitats i Thailand 2000. Avgörande för huruvida man ska vaccinera sig eller ej är naturligtvis hur stora riskerna är för att man ska bli hundbiten. För egen del har vi inte brytt oss för Indien, Sydostasien, Europa och USA. Men jag skulle nog överväga att göra det för Tibet.