Pytteliten spricka/läcka i kajaken?

hur har det gått med lagandet????

jag tänke själv vara ordentlig och plasta ett par mindre skador på min nyinköpta välanvända anita K2. men efter att jag börjat "grunda" hålen med glasfiberspackel, för att få nåt att plasta emot så inte all plast rann rätt in i kajaken, så fortsatte jag med bara glasfiberspackel. det blir ju skithårt och med tanke på att jag slipade upp skadornas kanter med vinkelslip, så tror jag att spacklet sitter tillräckligt bra. vi får väl se.....
dyker det upp några rubriker om en sjunken anita K2, så lossade spacklet : )

det blir provpaddling i veckan. ska bara göra nya sitsar så man sitter kungligt.

men man undrar ju hur det gick med yooke-lagandet????

hur har det gått med lagandet????

jag tänke själv vara ordentlig och plasta ett par mindre skador på min nyinköpta välanvända anita K2. men efter att jag börjat "grunda" hålen med glasfiberspackel, för att få nåt att plasta emot så inte all plast rann rätt in i kajaken, så fortsatte jag med bara glasfiberspackel. det blir ju skithårt och med tanke på att jag slipade upp skadornas kanter med vinkelslip, så tror jag att spacklet sitter tillräckligt bra. vi får väl se.....
dyker det upp några rubriker om en sjunken anita K2, så lossade spacklet : )

det blir provpaddling i veckan. ska bara göra nya sitsar så man sitter kungligt.

men man undrar ju hur det gick med yooke-lagandet????

Jotack, det gick bra tycker jag! Här var det ju inte risk för sjunkning, det känns tryggt;)
Jag la på epoxy från utsidan där det gick att komma åt, och det blev fint. Sen ålade jag mig in och slipade från insidan och la på där oxå så gott det gick. Trots att det är en stor kajak så var det ju liiite begränsat med utrymme, men det kanske är att jag är så axelbred??

Tog en tur 2x1 timme, och det kom inte in något vatten, så det verkar tätt inifrån sett.

Det läcker ju säkert in vatten i glasfibermaterialet utifrån, men frågan är hur mkt det gör, den ligger ju på land för det mesta?

Annars kanske en sån där sprickinkrypningsflaska kan vara ett alternativ, kanske går att droppa i roderpinnehålet om man lyckas få loss den?

Eller om man ska kosta på att skicka ner den till VKV och få det lagat på ett proffsigt sätt- de är ju fantastiskt hjälpsamma där, super!

Det är ingen fara med att vatten komer in i glasfiberväv på en kajak. Eftersom su själv skrev, den ligger på land och hinner där torka. Men på sikt är det självklart inte bra. Har du långt till Västervik så kan du säkert få hjälp på hemma plan då dom flesta Billackeringar lagar plast och glasfiber. Glasfiberspackel är inget att laga med permanent utan är till för att fylla ojämnheter med.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg