Blev just klar med mitt 1½-mans-pyramidtält i sil-nylon. Tänkte dela med mig av resultatet, tyvärr har jag inte fotat och dokumenterat processen men om ni undrar något så är det bara att fråga på. Jag ville ha ett lätt tält för enmansturer som kostade under tusenlappen, helt omöjligt att hitta, så jag beslöt mig för att göra ett själv. Tältet är delvis baserat på MLD Duo mid och dels efter en pyramidtältsguide som kan köpas från backpackinglight.com. http://www.backpackinglight.com/cgi-bin/backpackinglight/myog_silnylon_floorless_2-person_tent.html .
Allt tyg och material som jag inte redan hade är köpt från extremtextil.de. Totala summan (exkl. tråd och tältpinnar, vandringsstav) blev 870 kr. Vikten blev 480 g för duk och myggnäts(-omkrets/perimiter) samt 120g för 8x easton tältpinnar (4 st långa och 4st korta). En minst sagt respektabel vikt för ett väldigt rymligt enmanstält, man kan lätt sitta upp i det och jag kan stå på knä i mitten (174 lång). Det rymmer t.o.m. två men då är det rätt trångt. Måtten är L 260 x B 150 x H 123 cm.
Allt tyg och material som jag inte redan hade är köpt från extremtextil.de. Totala summan (exkl. tråd och tältpinnar, vandringsstav) blev 870 kr. Vikten blev 480 g för duk och myggnäts(-omkrets/perimiter) samt 120g för 8x easton tältpinnar (4 st långa och 4st korta). En minst sagt respektabel vikt för ett väldigt rymligt enmanstält, man kan lätt sitta upp i det och jag kan stå på knä i mitten (174 lång). Det rymmer t.o.m. två men då är det rätt trångt. Måtten är L 260 x B 150 x H 123 cm.