avslutad210712
Gäst
Har krypit till korset och tänkte köra med Exped Downmat på vårturen. Har testat den hemma och den är en dröm att sova på golvet med. Har dock ett litet problem och det är att det skall in massor av luft och packpåsen går visserligen att pumpa med men det tar lång tid så därför har jag köpt pumpen till madrassen och det är där problemet verkligen börjar. När jag trycker fast ventilen från pumpen på ventilen på madrassen så fastnar de inte ihop ordentligt vilket innebär att i hälften av fallen går de isär redan innan jag ens börjat pumpa och i resten av fallen går de isär direkt jag trycker på pumpdelen. Att hålla ventilen på plats med ena handen känns inte direkt som någon höjdare eftersom det då tar längre tid att pumpa med pumpen eftersom jag då måste hålla igen insugningshålet med den hand jag pumpar och då får jag bara ut halva volymen luft från pumpen.
Så min fråga är om någon annan använder pumpen och om Ni har samma problem som mig dvs att ventilerna går isär hela tiden. Har jag haft otur eller är pumpventilen så otroligt dåligt kontruerad?
Så min fråga är om någon annan använder pumpen och om Ni har samma problem som mig dvs att ventilerna går isär hela tiden. Har jag haft otur eller är pumpventilen så otroligt dåligt kontruerad?