Pulver juice

Inte på Ica och Naturkompaniet

När jag var i Costa Rica köpte jag massa olika pulversaft-påsar. Säkert 20 olika smaker. Jag hittade ett av märkena på en ganska stor invandrar-butik, en sån som säljer spännande kryddor, fårhuvuden, halalslaktat kött, läsk med märken som "KEM" och annat som man inte hittar på ICA. Den butiken jag menar ligger på Sivia torg i Uppsala. Dom hade i och för sig bara storpack (i CR fanns småpåsar som blir en liter) och bara appelsinsmak, men det gör inget eftersom appelsin är den smak som blir mest naturlig. Riktigt bra butik när man tröttnat på ICAs sortiment.

Re: Inte på Ica och Naturkompaniet

Vandrare; sa:
Den butiken jag menar ligger på Sivia torg i Uppsala. Dom hade i och för sig bara storpack (i CR fanns småpåsar som blir en liter) och bara appelsinsmak, men det gör inget eftersom appelsin är den smak som blir mest naturlig.
Haha, det var just på Sivias butik jag hittade min pulverdryck, typ 750 g med smak av div tropiska frukter. Som är helt OK.

greendanger; sa:
Det är inget fel på fruktsoppa, men jag skulle gärna vilja ha kall apelsinjuice e d till frukost, inte varm fruktsoppa.
Kallrörd nyponsoppa, eller blåbärs-, är jäkligt gott det med. Men visst, apelsinjuice skulle smälla högt. Tycker själv man börjar sakna färsk frukt först av allt, sedan färskt bröd, när man är ute längre perioder.

När kommer "Cola Cube" som man bara krossar i vatten och pscccchhhht'ar upp med en kolsyrepatron? Kanske nåt för tillverkarna av Jetboil, att lägga till samlingen av "Saker du inte visste du behövde"?

Snubben; sa:
Vad är det för fel på fruktsoppa?

finns i många smaker och typ alla är goda
Fruktsoppa är gott, men inte är det en törstsläckare av format som iste. Prova i sommar när du kommit fram till lägret och känner dig överhettad och har druckit vatten en vecka. Fyll en panna med citroniste och bara svep och njuut.

Raskesven

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tango Tips på god varm energidryck - pulver Friluftsmat 16
DonBote Pulver saft Friluftsmat 46
TVM:arn kokosmjölk på pulver Friluftsmat 10
avslutad120523 Prips energi pulver ? Friluftsmat 24
hutte pulver energi dryck? Friluftsmat 3

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg