"Prylfodral" i signalorange

Jag var inne på Recons hemsida och hittade där ett prylfodral i någon form av Cordura som föreföll bra och smidigt.

Problemet (som jag ser det) var att det är sytt i M90 kamouflage, något som jag dels inte vill ha, dels förefaller det som en dum färgsättning på något man skulle kunna lägga ifrån sig av misstag.

Finns det liknande fodral i signalorange?

Uffe
 
Vi ville ha en dylikt och någon prototyp såg jag men serieproduktion blev det inte här, såvitt jag vet.
Jag har sett ett amerikansk komersiell något större känguru som var orange på båda sidorna men enligt mitt bedömmande var den amerikanskt förstor från början....
Men med orange ryggsäcksväv, orange spinnakerväv/innertältsväv och orange karborrelås borde det inte vara svårt att göra en prototyp på symaskinen.
Den som Sacci sålde var gul på insidan, öppnad syns den väl och sen åker den in i fickan igen.
//J
 
Tack för hjälpen,,,

Jag letar dock vidare... hade tänkt mig något mindre i storlek som en plånbok ungefär.

För något år sedan sydde jag en lite större variant i någon orange syntetväv.
Designen var som ett verktygsfodral med fickor och resårband för eldstål, multitång, myggmedel, meshpåse, ask/kompass och nödtändstickor. Fördelen framför en traditionell packpåse var att utrustningen blev mer lättåtkomlig - allting var ju överst när man rullat ut den!

Lite för stor för att ha i fickan men fungerade bra i ryggsäcken.

Tyvärr repade sömmar och tyg upp sig efter ett tag (ja, jag är en klåpare bakom symaskinen).

Uffe
 
Jag ”brukar” handla på Uffes Hopp Shop http://www.uffeshoppshop.se/ då jag har förmånen att ha cykelavstånd dit. Dom brukar ha en del Cordura 500 och 1000 i lager för reparation av fallskärmriggar. Vill du köpa ”mycket” (förmodligen hela yard och då kan du bestämma färg) så kan du nog be dom ta från leverantören i USA.


Per
 
Allvarligt? Att sy något dylikt i valfri glad färg från tygaffären hemmavid kan väl inte vara någon episk grej? Sy i en recco-reflektor också, då syns du i alla väder- och ljusförhållanden! Brukar finnas i friluftsbutiker.

Jag instämmer att verktygsrullar är en bra grej, har sånna för mina verktyg här hemma och för en del fiskepryttlar för friluftslivet. Satte kantband av läder på mina och förstärkte med nitar där ficksömmen slutar i överkant.
 
Jag letar dock vidare... hade tänkt mig något mindre i storlek som en plånbok ungefär.

För något år sedan sydde jag en lite större variant i någon orange syntetväv.
Designen var som ett verktygsfodral med fickor och resårband för eldstål, multitång, myggmedel, meshpåse, ask/kompass och nödtändstickor. Fördelen framför en traditionell packpåse var att utrustningen blev mer lättåtkomlig - allting var ju överst när man rullat ut den!

Lite för stor för att ha i fickan men fungerade bra i ryggsäcken.

Tyvärr repade sömmar och tyg upp sig efter ett tag (ja, jag är en klåpare bakom symaskinen).

Uffe


Kolla lite noggrannare på Neverlost,det finns ammunitionsfickor med plats för 6 st patroner. Antagligen separata 'hållare' (resår?) för var och en men inga fickor vad det verkar,dock.


peter