Proviant/Mat

Samerna har under tusentals år levt i fjällen på torkat renkött,
Jag tycker det är ett perfekt komplement till pasta/ris
och frystorkat, eller att göra som samerna själva att lägga i kaffet på mellanmålet för att mjuka upp lite ,
eller att ha en bit att tälja av under dagen.
Tror inte moderna "powerbars" kan jämföras med i energi
intag ?
Eller rätta mig om jag har fel ..

Mvh, Mikael Dwight

[reklam borttagen]

försökte länka ...

Jag försökte länka till en bra och billig leverantör av torkat renkött i norrland här, utan egna intressen.
men det fungerar tydligen inte här ?

Mikael

captainmikael; sa:
Samerna har under tusentals år levt i fjällen på torkat renkött,
Jag tycker det är ett perfekt komplement till pasta/ris
och frystorkat, eller att göra som samerna själva att lägga i kaffet på mellanmålet för att mjuka upp lite ,
eller att ha en bit att tälja av under dagen.
Tror inte moderna "powerbars" kan jämföras med i energi
intag ?
Eller rätta mig om jag har fel ..

Mvh, Mikael Dwight

[reklam borttagen]

clindh

Forumvärd
Nej, forumet är inte tänkt att vara ett register över företag, det har vi här.

Hoppas du inte tog illa upp, men de flesta läsare här gillar inte olika slags försök till smygreklam i forumen. Även om ditt inlägg nu var helt utan eget intresse etc så bar det flera av de tecken som utmärker sådana inlägg; en nyregistrerad medlem som lägger in ett tips om ett fantastiskt erbjudande eller produkt som första foruminlägg.

Hoppas du inte tar illa upp att jag tog bort det, men vis av erfarenhet så kan jag säga att det tipset garanterat hade genererat en diskussion om smygreklam istället för diskussion om renkött.

(Dessutom var det inlagt i helt fel forum, detta är tänkt att vara till diskussioner just om själva Utsidan.se. Vi har ett forum speciellt för mat.)

Smygreklam

Nej eller hur ??
Jag försökte bara dela med mig av mina erfarenheter,
Men det var ju "hemskt" att rekomendera en liten egenföretagare i Norrland, som försöker att leva på att
folk kommer dit för att njuta av deras infrastruktur,
Gick du öht in på deras hemsida ?
Eller det kanske ska vara stora företag som levererar frystorkat som ni helst ser gör smygreklam via fler andra forum,
Glöm det , jag har inte tid för sån skit.
Trodde det här var en seriös sajt,

Mikael Dwight

clindh; sa:
Nej, forumet är inte tänkt att vara ett register över företag, det har vi här.

Hoppas du inte tog illa upp, men de flesta läsare här gillar inte olika slags försök till smygreklam i forumen. Även om ditt inlägg nu var helt utan eget intresse etc så bar det flera av de tecken som utmärker sådana inlägg; en nyregistrerad medlem som lägger in ett tips om ett fantastiskt erbjudande eller produkt som första foruminlägg.

Hoppas du inte tar illa upp att jag tog bort det, men vis av erfarenhet så kan jag säga att det tipset garanterat hade genererat en diskussion om smygreklam istället för diskussion om renkött.

(Dessutom var det inlagt i helt fel forum, detta är tänkt att vara till diskussioner just om själva Utsidan.se. Vi har ett forum speciellt för mat.)

clindh

Forumvärd
Re: Smygreklam

captainmikael; sa:
Men det var ju "hemskt" att rekomendera en liten egenföretagare i Norrland, som försöker att leva på att
Då är det väl schysstare att rekommendera produkten som sådan, renkött alltså. Varför framhäva en viss liten företagare före alla andra som också försöker leva på samma sak?
captainmikael; sa:
Eller det kanske ska vara stora företag som levererar frystorkat som ni helst ser gör smygreklam via fler andra forum,
Vad menar du, att vi låter vissa företag göra smygreklam men inte andra? Knappast, vilket inlägg menar du isåfall? Jag har inte fått in rapport på något annat "reklamaktigt" inlägg än ditt.

smygreklam..

Jag har varit i långseglarkretsen i hela mitt liv,
Jag är medlem i OSK, Ocean seglar klubben.
Och i Polarforskar sekritäriatet,
Där vi delar med oss av vilka leverantörer vi tycker är att rekomendera till våra vänner,
Om du tror att jag gått med i utsidan för att göra smygreklam så kan jag väl nog bara beklaga att ni / du
inte har förtroende för att jag vill dela med mig av positiva leverantörer till andra medlemar,
Osk, är en förening, där vänner delar länkar..
sen ligger ansvaret hos varje medlem av se vad som är "oseriös" ,reklam eller inte ..
Som du sa jag är nu medlem , men det här verkar inte så skoj ett et sådant bemötande faktiskt

Captain , Mikael Dwight

Re: Re: Smygreklam

Om du dessutom bemödat dig att se mina övriga inlägg här på utsidan så gör jag inte bara "smygreklam"
Mikael

clindh; sa:
captainmikael; sa:
Då är det väl schysstare att rekommendera produkten som sådan, renkött alltså. Varför framhäva en viss liten företagare före alla andra som också försöker leva på samma sak?
captainmikael; sa:
Vad menar du, att vi låter vissa företag göra smygreklam men inte andra? Knappast, vilket inlägg menar du isåfall? Jag har inte fått in rapport på något annat "reklamaktigt" inlägg än ditt.

clindh

Forumvärd
Re: Re: Re: Smygreklam

captainmikael; sa:
Om du tror att jag gått med i utsidan för att göra smygreklam ...
Läs vad jag skrev. Jag sa inte att ditt inlägg var medveten smygreklam, men att det mycket väl kunde *tolkas* så, av våra medlemmar.

Precis som på ditt ditt seglarforum avgör läsarna här vad som är oseriöst och inte. Och ser något ut som ett "klassiskt" smygreklaminlägg (vi har sett en hel del under åren), ja då kommer det komma in rapporter till oss om det, och det kommer skrivas svar på ditt inlägg som anklagar dig för detta etc. Ditt inlägg såg ju faktiskt ut precis som den typen av smygreklaminlägg vi får in här då och då, men det var ju bra att det inte var så!

Du lade in det i Utsidan-forumet, det enda som jag har prenumeration på, så jag "nöp" det innan det hade gått så långt att folk började rapportera det.

captainmikael; sa:
Om du dessutom bemödat dig att se mina övriga inlägg här på utsidan så gör jag inte bara "smygreklam"
När du skrev ditt renköttsinlägg härovan hade du faktiskt bara skrivit ett enda inlägg innan.

Ang om du får svara på en fråga om mjölk så är det också en viss skillnad på att svara på en förfrågan från en annan medlem, tex "var kan jag köpa renkött via postorder" än att själv spontant skapa en ny diskussionstråd för att bara tipsa om ett visst företag.

För att fånga upp och organisera recensioner och tips om olika slags produkter har vi skapat Recensionsbanken.

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Hmm ok..

captainmikael; sa:
Undrar vad du pysslar med i verkliga livet ?
Sitter på kontor ??

Mikael

captainmikael; sa:
Men förlåt..
Jag hadde fel och du rätt,,

Mikael Dwight,

Du får gärna ta bort mig om du vill , för du "suger"

Mikael Dwight

Intressant nivå på den här debatten.

Jag sitter på kontor på dagarna - innebär det att jag är mindre värd i dina ögon?

Eller kanske jag "suger"?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg