Provat pacSnake?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Göran Carlsson

Det gällde endast min egen fråga om fördelarna och
nackdelarna med de tre packsystemen.
 
Vill du bestämma vem som skall svara på dina frågor så får du nog använda dig av ett annat media än ett öppet forum fullt med människor som har massor av åsikter.. Kanske mailkonversation eller annat skulle passa bättre...
 
Patric Broman

Enligt Utsidans regler får man inte prata för
sin vara.

När det gäller ickeanvändarna så kan jag bara
säga som mina färäldrar brukar säga:
-Man behöver kunskap innan man yttrar en bra och
saklig åsikt.
 
Nu ska vi vara snälla!

Nu tycker jag att vi ska vara snälla mot Patrik, han verkar vara ny här på forumet och han vet kanske inte riktigt hur det fungerar här på forumet. För det är väll inte fel att be endast om seriösa svar på frågorna, för ibland verkar det var alldeles för mycket jag tycker och för lite jag vet här ;-)

Så låt oss inte börja kasta paj nu igen!

Sen kan man säga som min mamma alltid säger, det är bättre att vara tyst och låta folk tro att man är en idiot än att öppna munnen och bevisa det ;-)

//Micke
 
Re: Patric Broman

1; sa:
Enligt Utsidans regler får man inte prata för
sin vara.

När det gäller ickeanvändarna så kan jag bara
säga som mina färäldrar brukar säga:
-Man behöver kunskap innan man yttrar en bra och
saklig åsikt.

Jag håller naturligtvis med dig när det gäller att föra talan för sin egen vara..

Gällande resten så kan du tyvärr inte bestämma vem som svarar eller inte oavsett vad dina "färäldrar(vad det nu är)" har sagt.. :) Det finns folk här som bestitter tillräckligt med kunskap för att kunna göra en bedömning på den typen av produkter utan att ha ägt just de märken som du efterfrågar.. Tänk dig lite för innan du gör dig till den som avgör vad folk kan och inte kan!
 
Patric Broman

Jag efterfrågade KUNSKAP om produkterna. INTE
åsikter från någon muskramare, som inte kommer
med någon fakta.
 

clindh

Forumvärd
Sluta nu. Den här diskussionen startades ju inte ens av dig, skall du ställa ens några krav på vad för svar som ges får du ivart fall starta upp en egen diskussion.

Det är fritt fram och tycka, tro och spekulera i våra forum (men man skall förståss inte utge sig för att veta något om man inte verkligen gör det).
 
Re: Göran Carlsson

1; sa:
Det gällde endast min egen fråga om fördelarna och
nackdelarna med de tre packsystemen.

Åjaja...

Man kanske törs komma med en kommentar,även om den värsta krutröken inte har skingrats ännu.

MikeMike:

Jo..ja...du och din morsa kan ta anställning här på Utsidan och besvara frågorna framöver.

Patrik Nilsson:

Du kanske har fått det hela förklarat för dig nu?
Mattias som startade denna tråd efterlyste alltså alternativ till pacSnake.
Vilket jag gav.

Om du vill begränsa vilka som får svara så får du starta en egen tråd.
Jag kan lova att hålla mig ifrån dina trådar i framtiden om du så önskar.

//Göran
 
Mattias frågade efter flera lösningar. Så jag
nämde systemen som går att köpa. Men
jag har ingen kunskap om dem, därför (som sig
bör) ställde jag samtidigt en fråga till
någon som har provat dem SKARPT.

Ja, att packa i plastpåsar är ETT sätt, men jag
tror att Mattias vill ha mer funktionella system.

Snart påstår du att vi ska sy våra egna kläder
eller rent av producera våra egna redskap. Nej!
Jag tror inte så många har tid med det.
 
1; sa:
Snart påstår du att vi ska sy våra egna kläder
eller rent av producera våra egna redskap. Nej!
Jag tror inte så många har tid med det.


Finns inte produkten eller funktionen som jag strävar efter eller vill ha, så är det upp till mig att ordna fram den, köpa eller framställa. Tid finns alltid, handlar bara om prioritering och vilja.

Själv kör jag med att rulla kläderna i ryggsäcken, en Alaska 90 l från Haglöfs.
Skulle gärna vilja pröva Snake-systemet, dock i kajak. Jag har hittills kört med 2 större, tro att det är 30 l vattentäta säckar från Naturkompaniet. De funkar fint men det är kanske inte någon större precisionspackning..
 
Trög?

1; sa:
Mattias frågade efter flera lösningar. Så jag
nämde systemen som går att köpa. Men
jag har ingen kunskap om dem, därför (som sig
bör) ställde jag samtidigt en fråga till
någon som har provat dem SKARPT.

Ja, att packa i plastpåsar är ETT sätt, men jag
tror att Mattias vill ha mer funktionella system.

Snart påstår du att vi ska sy våra egna kläder
eller rent av producera våra egna redskap. Nej!
Jag tror inte så många har tid med det.

Observera att det är endast pacSnake jag har haft synpunkter på. Dom andra systemen som kommit in senare i diskussionen har jag ingen som helst uppfattning om.

VATTENTÄTT:
Dessutom tror jag att du underskattar värdet av att packa kläderna på ett vattenskyddat sätt när man är ute. Av det jag läst om pacSnake så kan jag inte finna att den skulle vara vattentät.

KLÄDSÖMNAD:
Du tycks vara väldigt pigg på att tillskriva mig en massa påståenden jag ICKE har gjort eller ICKE kommer att göra!!
Klädsömnad kan väl vara vettigt om kan det,men det jag skrev är att man kan tillverka egna persedelpåsar, vilket tusentals friluftsmänniskor redan gjort.

Slutligen vill jag bara beklaga att Mattias tråd blev så infekterad. I den mån jag har del i hetsigheten som har kännetecknat denna tråd så ber jag om Mattias om ursäkt.

I och med detta så anser jag tråden avsutad för min del.

//Göran
 
Jag håller med och önskar dig en God Jul o Gott Nytt ÅR.

Jag hoppas alla som är intresserade av nya och bra sätt att packa, finner sitt packsystem till slut.

Hälsningar

P Nilsson
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar