Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
hej
jag undrar om ni känner till någon som kan fixa en halv/heldags "prova på klättring" i kullaberg(eller annan lämplig plats i skåne) åt min viga vältränade pappa i övre medelåldern någon gång under våren.
Tacksam info så snart som möjligt!!!
christinab@ltkalmar.se
Är inte Kullaberg en av de allra mest olycksdrabbade klätterställena i Sverige? Visserligen är det ju ocks mycket folk där, och de flesta skadade verkar ju vara danskar.
Prova att höra av dig till Onsite, Jakob Nilsson som är auktoriserad instruktör. Han bedriver (eller gjorde i alla fall för ett par år sen) en liten verksamhet där och känner Kullen utan och innan.
onsite99@hotmail.com
Hej!
Det finns en kille som heter Jan Meng som brukar hålla i pröva-på-klätterdagar i Friluftsfrämjandets regi på Kullaberg.
Vad gäller det olyckorna så är det väl bara danskarna som trillar ner (Har hört många skräckhistorier!) när dom kommer hit och aldrig har sett riktiga klippor.
Jan Meng är också dansk Fast han har bott och klättrat länge i Sverige och är duktig!
Maila mig så skall jag nog kunna skaka fram en mailadress!