Program för att beräkna vikt

Är det inte...

konstruktören av programmet som uppfunnit hjulet en gång till? Excel m fl fanns väl tidigare

/Håkan

Ägget eller hönan...

Jovars, det är möjligt...

Programmet har en del buggar som framkommit efter lite mer ihärdigt användande...men det har excel också...

Dessutom är detta programmet betydligt mycket mer lättvikt än excel ;o)

Fattar ärligt talat inte riktigt vitsen. Man måste ju fortfarande väga varenda pryl. Hade varit riktigt användbart om programmet innehållit en färdig databas med friluftsutrustning och dess vikter. Är dock medveten om att det inte går att göra i denna typ av "hobbyprogram". Kräver betydligt mera jobb och tid.

Fattar inte heller vitsen. Det enklaste är väl att packa säcken och känna efter om den känns för tung. Gör den det får man tänka om, annars är det OK. Vill man absolut veta vad den väger, kan man ställa sig på badrumsvågen med resp. utan säck.

Hälsningar

Harald

Vitsen med ett sånt där program är att man SLIPPER provpacka ryggsäcken för att prova en massa "hur tungt blir det om jag....."

Ok, det går rätt lätt att göra en liknande databas själv i t.ex. Access, men alla kan ju inte det och alla har inte heller Access.

att mäta

Grejen är att allt som man mäter blir man effektivare på.. Detta sker undermedvetet, till exempel om man börjar mäta sina matinköp så kommer man automatiskt att spendera mindre pengar på mat än tidigare.. Detta gäller för de flesta mätningar man gör, börjar man mäta sin utrustning så kommer man omgående att plocka bort onödiga grejer vilket man inte gör innan man mäter. Det senaste jag gick loss på var mina flugfiskegrejer, tidigare så hade jag en fullproppad väst och ett midjebälte med mig alltid, efter mätning så har jag fortfarande med allt jag behöver men detta ryms numera i min midjeväska som inte ens är proppad.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg