Är i behov av en ny skaljacka för fjällvandringar. Har tidigare haft en 3-lagers Haglöfs i GoreTex Pro, men efter 5 år av sparsamt användande och minutiös skötsel så börjar den så sakta delaminera plus att jag upplever att DWR:en endast håller 15 min av regn innan den börjar bli mättad på vatten och det känns fuktigt på insidan.
Fick upp ögonen för så kallade porösa hydrofila membran och den jacka jag nu kollar på är: Rab Kinetic Plus UOG skriver dock så här i deras omdöme:
Hur ska man tolka det?
Vågar jag köpa den och kan räkna med åtminstone ett liknande performance som från min 3-lagers Haglöfs-jacka som jag aldrig var nöjd med, men som på pappret hade 20000 mm vattenpelare?
Någon som har erfarenhet av jackkna/membranet eller bara en second opinion i allmänhet?
Fick upp ögonen för så kallade porösa hydrofila membran och den jacka jag nu kollar på är: Rab Kinetic Plus UOG skriver dock så här i deras omdöme:
The Kinetic Plus jacket has the high breathability and soft feel of a 'softshell', but is totally waterproof with a hydrostatic head rating of 10,000mm, its even got taped seams like a hardshell, perfectly good for all but the very worst conditions and you can expect to wear it as your hardshell.
Hur ska man tolka det?
Vågar jag köpa den och kan räkna med åtminstone ett liknande performance som från min 3-lagers Haglöfs-jacka som jag aldrig var nöjd med, men som på pappret hade 20000 mm vattenpelare?
Någon som har erfarenhet av jackkna/membranet eller bara en second opinion i allmänhet?