Sedan jag i förra veckan uppdaterade firmware i min Garmin Nuvi 760 till version 5.50, fungerar inte TMC. TMC-mottagaren verkar fungera (den överstra lysdioden på laddkontakten blir grön), men Nuvin säger "No Traffic Data Available". Har färsökt söka efter nya "providers", men det fungerar inte.
Var på Siba och fick låna en ny laddkabel med TMC-mottagare i, men det fungerade inte heller.
Har pratat med Garmin i Gbg, och de säger att det kommit en ny trafikdataleverantör kallad Destia, men de ger inget tydligt besked om Vägverket upphört att skicka ut TMC-data.
Jag har pratat med Destias Sverigechef och han säger att det inte finns nån öek med VV om att VV ska sluta sända TMC-data grstis som förut.
Nån som vet nåt mer eller upplevt samma problem?
--David
Var på Siba och fick låna en ny laddkabel med TMC-mottagare i, men det fungerade inte heller.
Har pratat med Garmin i Gbg, och de säger att det kommit en ny trafikdataleverantör kallad Destia, men de ger inget tydligt besked om Vägverket upphört att skicka ut TMC-data.
Jag har pratat med Destias Sverigechef och han säger att det inte finns nån öek med VV om att VV ska sluta sända TMC-data grstis som förut.
Nån som vet nåt mer eller upplevt samma problem?
--David