Hej,
Nån som kan hjälpa mig med felsökningstips på Primus Omnifuel?
Symptom:
Flammande blå låga som är extremt känslig för tryckförändringar (när jag ska höja effekten så "blåser" den ut)
Jag har använt det några år och det har som regel gått bra. Men nu fick jag problem på sista vinterturen. Den ville inte fungera alls i -15 men får startat den nu i rumstemp. Pumproblem var det också som nån i en annan tråd, -åtgärdat med insmörjning av pumpläder. Men så återstår den instabila lågan. .
Nu har jag skruvat isär kök och pump två gånger och försökt göra rent och smörja in packningar osv. Bytte filter i pumpen, då blev det en aning bättre.
* 3/4 full flaska med gräsklipparbensin, alkylat-4 bensin heter det väl.
* 15-30 pumpningar
* LIte/mycket effekt på pumpreglaget.
Har försökt med olika kominationer av ovanstående men samma resultat...
Nån som har nåt tips på vad som kan vara galt? Skit i slangen? Jox i pumpen?
Fel bakom ratten?
Nån som kan hjälpa mig med felsökningstips på Primus Omnifuel?
Symptom:
Flammande blå låga som är extremt känslig för tryckförändringar (när jag ska höja effekten så "blåser" den ut)
Jag har använt det några år och det har som regel gått bra. Men nu fick jag problem på sista vinterturen. Den ville inte fungera alls i -15 men får startat den nu i rumstemp. Pumproblem var det också som nån i en annan tråd, -åtgärdat med insmörjning av pumpläder. Men så återstår den instabila lågan. .
Nu har jag skruvat isär kök och pump två gånger och försökt göra rent och smörja in packningar osv. Bytte filter i pumpen, då blev det en aning bättre.
* 3/4 full flaska med gräsklipparbensin, alkylat-4 bensin heter det väl.
* 15-30 pumpningar
* LIte/mycket effekt på pumpreglaget.
Har försökt med olika kominationer av ovanstående men samma resultat...
Nån som har nåt tips på vad som kan vara galt? Skit i slangen? Jox i pumpen?
Fel bakom ratten?