Jag vet att liknande problem har varit uppe tidigare på forumet. Men de svar som finns där har inte hjälpt mig tyvärr.
Glad i hågen köpte jag ny GPS nyligen. En Etrex Venture CX med 1 gb minneskort.
Till det använder jag Friluftskartan - omr 7.
Mapsource v 6.91
Bara orginalprogramvara - inget pirat.
Etrex:n är uppdaterad med den senaste uppdateringen och drivrutinerna likaså.
Eftersom jag har ett minneskort på 1 gb så vill jag lägga in hela omr 7 - men det går inte.
Exempel: Trots att jag har 1 gb minne så protesterar Mapsource när jag ska lägga in kartor på 10 mb.
"Kartuppsättningen är ca 10,9 mb men endast 968,2 mb är ledigt på enheten. Välj mindre kartuppsättning och
försök sedan igen"
Det gör jag och väljer därefter en mindre kartuppsättning på typ 4 rutor - då går det bra.
Det borde alltså gå att lägga in hela omr 7 om jag tar kartbilderna styckevis.
Men icke sa nike. Då jag lägger in nya kartbitar så tar mapsource bort det jag tidigare lagt in.
Någon som har förslag på lösning?
Har provat med img2gps men då syns ingen karta alls i enheten.
Glad i hågen köpte jag ny GPS nyligen. En Etrex Venture CX med 1 gb minneskort.
Till det använder jag Friluftskartan - omr 7.
Mapsource v 6.91
Bara orginalprogramvara - inget pirat.
Etrex:n är uppdaterad med den senaste uppdateringen och drivrutinerna likaså.
Eftersom jag har ett minneskort på 1 gb så vill jag lägga in hela omr 7 - men det går inte.
Exempel: Trots att jag har 1 gb minne så protesterar Mapsource när jag ska lägga in kartor på 10 mb.
"Kartuppsättningen är ca 10,9 mb men endast 968,2 mb är ledigt på enheten. Välj mindre kartuppsättning och
försök sedan igen"
Det gör jag och väljer därefter en mindre kartuppsättning på typ 4 rutor - då går det bra.
Det borde alltså gå att lägga in hela omr 7 om jag tar kartbilderna styckevis.
Men icke sa nike. Då jag lägger in nya kartbitar så tar mapsource bort det jag tidigare lagt in.
Någon som har förslag på lösning?
Har provat med img2gps men då syns ingen karta alls i enheten.