Re: ..äntligen bättre!
Låter intressant. Hur fungerar excentriska tåhävningar? Själv strechar jag nedre delen av vadmuskeln efter varje pass och det hjälper lite grann, men om det finns något att komplementera med som är än mer effektivt är det välkommet till strech-arsenalen.
Som många påpekat här brukar löparknä gå att strecha bort. Jag strechar utsidan av låret efter varje träning och slipper numera plågan.
jesa; sa:Det finns hopp även för trilskande benhinnor. Jag har haft problem sen -97 och provat det mesta från kiropraktor till inlägg i skorna. Det som till slut hjälpte var träning och stretch av vaderna
Jag körde excentriska tåhävningar efter varenda träning och lite till, och har nu inga som helst problem med benhinnorna om jag bara håller mig från hårda gympasalsgolv.
Låter intressant. Hur fungerar excentriska tåhävningar? Själv strechar jag nedre delen av vadmuskeln efter varje pass och det hjälper lite grann, men om det finns något att komplementera med som är än mer effektivt är det välkommet till strech-arsenalen.
Däremot har jag numera en envis släng av löparknä - blev av med det i våras, men det har kommit tillbaka igen och vill nu inte försvinna
Jag måste dock säga att jag inte riktigt haft tid och ork att ta tag i problemet (har precis lämnat in exjobbet..) så förhoppningsvis fixar det sig med stretch och liniment som för ovanstående! I våras fick jag akupunktur för mitt knä, och det hjälpte (trots att jag var mer än lite skeptisk) direkt! Men tyvärr höll det ju bara i sig sisådär fyra månader.
Som många påpekat här brukar löparknä gå att strecha bort. Jag strechar utsidan av låret efter varje träning och slipper numera plågan.