Dania: All heder att du tar upp detta! Även om det är svårt att göra något åt det och även om Hilleberg inte är det enda företaget som smusslar så är det ändå önskvärt att vi svenska konsumenter vet om att vi sponsrar tältköpare i USA varje gång vi betalar fullpris här i Sverige. Sen kanske vissa tycker att det är värt det ändå men vi bör i alla falla vara medvetna om det! Och kanske viktigast av allt: ett sådant smusslande från Hillebergs sida ska definitivt påverka deras anseende negativt (dom ska f*n inte komma undan med hedern i behåll) och det kan det bara göra om vi känner till hela historien. Sen får var och en avgöra om det kommer påverka deras val av tält eller inte..
Stefflo: Svaret på ditt mail är just vad jag menar med smusslande, att inte ens ha mage att erkänna vad man håller på med. Om man åtminstone var ärlig så vore det lättare att ta. Se bara på Ryanair, dom är ärliga med sitt smusslande: "Ska'ru pissa får'ru slanta upp" eller "Va! Ska du sitta i kabinen?? Då kostar det extra vettu..!"
Anders262: Jag köpte mitt Nammatj från staterna på laglig väg, dvs betalade vackert tull, moms frakt och hela faderullan. Slutnotan blev 23% billigare jämfört med svenskt butikspris och ändå inbillar jag mig att butiken i USA lär ha gjort en hacka också. Tältet skeppades för övrigt från något lager i Sverige, till USA, packades om och skickades tillbaka till Sverige igen.. sanslöst..!
//Björn, som äger både ett Akto och ett Nammatj GT2
Stefflo: Svaret på ditt mail är just vad jag menar med smusslande, att inte ens ha mage att erkänna vad man håller på med. Om man åtminstone var ärlig så vore det lättare att ta. Se bara på Ryanair, dom är ärliga med sitt smusslande: "Ska'ru pissa får'ru slanta upp" eller "Va! Ska du sitta i kabinen?? Då kostar det extra vettu..!"
Anders262: Jag köpte mitt Nammatj från staterna på laglig väg, dvs betalade vackert tull, moms frakt och hela faderullan. Slutnotan blev 23% billigare jämfört med svenskt butikspris och ändå inbillar jag mig att butiken i USA lär ha gjort en hacka också. Tältet skeppades för övrigt från något lager i Sverige, till USA, packades om och skickades tillbaka till Sverige igen.. sanslöst..!
//Björn, som äger både ett Akto och ett Nammatj GT2