Behöver du pengarna, eller ska du köpa en annan säck och vill bara göra dig av med en säck som du inte använder, och att hellre någon annan får nytta av den?
Jag har gjort en del mindre lyckade köp på olika saker, och hellre än att saker bara ligger hemma och tar plats och dåligt samvete, brukar jag försöka röja och sälja undan emellanåt. Numera försöker jag sälja ganska billigt, tycker jag. I början var jag lite ovan och tittade mycket på nypriset. Kan kanske vara ett bra alternativ för någon som är mindre petig, eller vill skaffa billiga grejor och prova, brukar jag numera tänka.
Gissar att det är svårt att få ut mycket mer än, hm, kanske 800-1200 för din sovsäck om den kostat 2500 som ny och nu är några år och inte finns exakt likadan att köpa längre, det är ju en pryl som är ganska personlig och dessutom kan tappa i funktion om den blivit smutsig, och även om den blivit tvättad. Osäkert med en begad hur skicket är, skulle jag som presumtiv köpare tänka. Och glädjen för många att vara "den som packar upp" prylen efter att ha kollat runt och slutgiltigt valt det man tror är bäst, är ju värt en slant bara det för många av oss.
Men jag vill inte vara för negativ, självklart kan du ha tur och hitta någon som betalar bra, skulle nästan gissa på att Blocket kan vara bättre än utsidan.se ibland för att få ut mer betalt för vissa friluftsprylar. Och med rätt tajming för säsongen för prylen blir det ju också bättre säljläge!
Fundera på redan i annonsen om hur du säljer den, "mellan 4 ögon", inklusive eller exklusive frakt till köparen, "i befintligt skick"/inget återköp etc. Och bilder i annonsen är bra!