Prips energi pulver ?

Har man slutat att sälja / tillverka prips energi pulvret ?
Kan inte hitta de i affärerna i Västerås ?
Nått jag missat ?

Vad finns de för likvärdigt energi i pulver form ?
 
För något halvår sedan ställde jag just denna fråga till Carlsbergs (Pripps) kundtjänst. Svaret var att produkten är borttagen ur sortimentet, p.g.a. för liten efterfrågan.

/Kalle
 
Har man slutat att sälja / tillverka prips energi pulvret ?
Kan inte hitta de i affärerna i Västerås ?
Nått jag missat ?

Vad finns de för likvärdigt energi i pulver form ?

Nu vet jag inte exakt vad som var i Pripps pulver, men sportdryck kan man enkelt blanda själv. Socker, salt (bäst med inte enbart natrium antar jag), lite citron. Kolla proportionerna dock.
 
För något halvår sedan ställde jag just denna fråga till Carlsbergs (Pripps) kundtjänst. Svaret var att produkten är borttagen ur sortimentet, p.g.a. för liten efterfrågan.

/Kalle

Förbaskat synd :-(
Gillar deras energi dryck, tycker den e godast, men vill ju inte släpa på vätska som onödig vikt när de finns gott om vatten i närheten...
 
Jag kommer att prova följande dryck, får återkomma med liten recension. Den skall fungera väl för någon med diabeters oxå.

http://www.fairing.se/sloowcarb.php

Jag har provat och den känns otroligt lättdrucken och ger mig bra energi under långa pass +3h.

AXA Rebuild
http://www.axa.se/axawww/main.nsf/page.items.www/33F0F03DC3A4A20AC12570FB0034CDD2?open

Hoppas länkarna fungerar, men AXA har jag provat den är lite dyrare men ger mycket bra energi. Nu kommer jag att prova Slow Carbs från Fairing då jag behöver ha blodsockret upper under långa perioder.
 
Använde Pripps sportdryck under många år på långa cykelpass! Hade mkt karies angrepp under den tiden slutade med drycken å använde bara vatten å inte ett hål sen dess!
Nu sitter jag i kajak å har börjat använda Vitargo nån som vet om det är lika aggresivt mot tänderna?

/Janne
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg