Prinsleden .

Någon som har information om Prinsleden?

Vandringled mellan Norge och Sverige, jag såg lite information om leden i
STF:s tidning nr: 1 i år.
Men hittar inte mycket läsbart i övrigt på nätet.

Någon som om vandrat den?

Hmmm, jag märker att det både är felstavat samt i fel vandringsforum.

Men ligger samtliga fjällmänniskor utslagna i sina hängmattor?

Är inte helt säker men känner igen den där artikeln i STF tidningen . Var inte det en skidtur dom hittade på själva där det inte fanns nån riktig led? Sedan döpte dom den till Prinsleden. Jag kan ju vara helt ute och cykla nu men så minns jag det, det var ju dock länge sedan jag läste det nu. Men det kan ju vara orsaken till att det inte går att hitta nån info

Stämmer!

Jag hittar tyvärr inte tidningen men vad jag kommer ihåg så skidade de från svenska delen till Norge.

Jag hittade lite information på tyska om leden vilket borde innebära att den är "sanktionerad"
som led.
Men jag kan ha fel.

Läste artikeln

men minns inte vilken tidning det var, STF eller Utemagasinet skulle jag tro.

Gunnar Andersson skrev den och jag tror att Lars Thulin tog bilderna. Det är hur som helst ett förslag på skidtur med alpina turskidor mellan stugor. Sträckningen är vid sidan av Kungsleden och minns jag rätt så gick de Nikkaluokta-Tarfala-trepassleden mot Riksgränsen via Unna Allakas. Ev avslut i Norge vid Katterat. Möjligen gick de åt andra hållet i stället.

Thure

Tack för informationen, jag såg även på nätet att det möjligtvis kan bli en framtida "Swedish Alpin Ultra" sträcka, vilket borde innebära att den kan vandras sommartid.

Ett vandringsprojekt nästa år, trevligt att se fram emot.

Prinsleden sommartid

Hej

Jag har precis gått Prinsleden (med några små modfieringar) under Aug/Sept 2013. Tänkte skriva lite mer om det i egen tråd men här är en länk till GPS-spåret.

Bilagor

• Vardu.jpg
    Vardu.jpg
    48.2 KB · Visningar: 507

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg