Kejsarens nya kläder +6 till
Diverse funderingar och svar på svar..Det liknar en hel roman!!!
1.Har funderat och efter en snabb koll här på sidan & i min kvinnligare bekantskapskrets, så hoppas jag att begreppet ”Prinsessan på ärten” mentalitet
Tolkas som” Prinsen på ärten” eller kanske ”kejsarens nya kläder mentalitet vore bättre?? Detta då vi grabbar verkar mer fixerade på våra prylar.
(Eller som Freud säkert skulle sagt PRYLEN).
2.Boktips . Jag har genom åren mer och mer uppskattat Normännen som har en betydligt
sundare och mer avdramatiserad syn på prylar / utrustning med mer fokus på upplevelsen och prestationen. Läs Tex.: Erling Kagge eller ännu hellre Stein P (Stein P.s eventyrlige reiser) han går steget längre och tycker att ” För att mäta sig mot tidigare prestationer, äventyrare och upplevelser måste det självklart ske med dåtidens utrustning och tekniker.
3. Fråga om / Mitt eget arbete
du menar nog försörjning tack för omtanken, men den är ordnat självständigt dom närmsta 2 åren tack vare minimala levnadskostnader DVS: låga anspråk, inga lån, lite skog ,lite sparade pengar och ett 1700tals hus/gård som faktiskt funkar bra utan det mesta som kostar på löpande basis. Det går även att kallställa långa perioder (det sker automatiskt när man slutar elda
när jag åker iväg. Det mesta är ju prioriteringar och egna val.
Ingen kan få alla ting och även ha tid.
(fan man skulle ju börja med att brodera väggbonader)
4. Patetiskt att räkna dagar??/
Du en av höjdarna ensam i tältet på kvällen har varit att skriva dagbok (eller ja säger ”Loggbok” låter inte så tjejigt). Sedan är det ju rätt kul att ha som minnes & motivations bank .
Dagbok, try it you vill like it.(som Kenta skulle sagt)
5. Kom ihåg att jag borde inte komma här och snacka .
Jag som har klättrings grejor (i runda slängar) för över 60 000kr . Kajaker (egna 2st VKV+Reval ) med kringutrustning för ca: 35.000. Cyklar 5st för ca: 40.000kr . Så mycket skidor av alla de slag så det täcker 6 meter vägg. Mer än tio ryggsäckar, 5 kvalitets tält, 8 sovsäckar och mye mer.. Borde veta att den tekniska motiveringen till nya ”måste prylar” låg/ligger snarare i att övertala en betydligt mer sansad fru. Men självklart oxå i ballhets /skrytvärde mot andra . Efter ett sabbatsår/2003 från allt företagande och en total focus på uteliv. Ligger det mesta av utrustningen kvar i garderoberna och alltmer används en rätt basic grundutrustning i alla aktiviteter som är enkel och framförallt lätt, efter att man lärt sig hur lite man behöver till det mesta.
Så visst är utrustning viktig inte minst ur säkerhets perspektivet, men kunskapen och omdömet väger ingeting och det har man alltid med sig.
Handen på hjärtat det är svårt att hitta perfekt & felfri utrustning som ska andvändas på riktigt,, men det är faktiskt lätt att hitta tillräckligt bra grejor för att kunna gå ut .
Kolla Öststatarna är vi så mycket sämre ?
6. Varför diskutera ???? Trodde man skulle de i ett diskussions forum men "vatt ö heck" rätta mig om jag har fel.
Glad ändå .
Ronney Kull
[Ändrat av Ego 2004-01-11 kl 23:15]