Jag är helt säker. Kan nämna att jag vid olika tillfällen blivit överröstad av tre individuella Omnifuel (var för sig), samtliga på gas, så det är ingen tillfällighet. Kanske har jag ett ovanligt "tyst" XGK? Eller så är mitt XGK II "tystare" än det nyare XGK EX?
Ännu ett av livets mysterier!
Där törs jag svara att det inte är någon skillnad i volym, nya modellen väsnas lika fint som den gamla XGK II... Hmm, intressant att vi har så olika uppfattning faktiskt...
Måste testa att köra båda samtidigt nångång då ingen är i närheten förstås ...
Upplever du inte att det blir skillnad när man ställer kastrullen på Omnifuelet..? Man märker en tydlig skillnad tycker jag, märks även på Primus demofilm...
Nåväl, båda modellerna är i alla fall ljudliga och vill man ha lugn och ro så finns det inget som slår en hederlig hattbrännare typ Explorer/Kap Arktic...whisperlite är också tyst i jämförelse med XGK/motsvarande.
Har en kompis dock som råkade ut för väldigt hård vind och kyleffekten från vinden gjorde att Whisperlightet slocknade...den har ganska stor "kropp" och är möjligen lite känsligare för extrema väderförhållanden...
//J
//J