Köpte en ny gasolburk med Primus Power Gas 4 Season Mix (450g) på OKQ8-macken idag. Tänkte att jag skulle testa Trangiabrännaren så att allt är kollat innan helgen då det bär iväg upp i fjällenvärlden. Döm om min förvåning när det inte kommer en endaste liten pysning!?!? Skruvar jag på den gamla gasolburken, som också heter Primus Power Gas, men som är några år gammal(lång smal svart) så pyser det härligt bekant trots att det bara är en liten skvätt kvar. Provade igen med den nya burken, men det är helt omöjligt att få ut nått ur den!?!? Vad är det här? Har de ändrat standardmått på nått vis eller har jag bara fått en "måndagsburk"?! Testade försiktigt att peta ner plutten med ett vasst föremål och visst, det pyser till! Men köket tycks ine nå ner ordentligt på den nya burken? Det är ju helt sanslöst dåligt!!!
Finns det fler som råkat på detta? Ska jag gå tillbaks med burken och be om en ny? Ska jag strunta i fjällresan och stanna hemma? Nä, för att göra det sistnämnda krävs ett brutet ben eller nått! ;-)
Lärdom: Testa ALLTID alla grejjer innan man ger sig iväg!
Finns det fler som råkat på detta? Ska jag gå tillbaks med burken och be om en ny? Ska jag strunta i fjällresan och stanna hemma? Nä, för att göra det sistnämnda krävs ett brutet ben eller nått! ;-)
Lärdom: Testa ALLTID alla grejjer innan man ger sig iväg!