Primus har nyligen (under 2022?) bytt leverantör av gasbehållare, och den nya behållaren är några millimeter större i bottendiameter. Detta visade sig när jag försökte sätta den i min trefot (också av märke Primus), och denna gick av, eftersom jag inte visste att den nya behållaren var större. Mejlade till Primus kundtjänst, och de var hyggliga nog att skicka en ny trefot av en nyare modell, som de sa skulle passa bättre. Men icke, den var även den anpassad för den gamla mindre diametern. Störigt!
Jag svarade Primus och tackade för servicen, men att den nya trefoten inte heller passar, och svaret jag fick var ungefär att jodå, den passar visst, ta i lite bara. Märklig inställning... Ungefär som att rekommendera strumpor i strl 36 till nån som har strl 44. "Jodå, ta i lite bara."
Så nu undrar jag om nån här har drabbats av samma problem, och har tips på trefot/stöd som funkar med de nya behållarna?
Jag svarade Primus och tackade för servicen, men att den nya trefoten inte heller passar, och svaret jag fick var ungefär att jodå, den passar visst, ta i lite bara. Märklig inställning... Ungefär som att rekommendera strumpor i strl 36 till nån som har strl 44. "Jodå, ta i lite bara."
Så nu undrar jag om nån här har drabbats av samma problem, och har tips på trefot/stöd som funkar med de nya behållarna?