Powershieldtröjor?

Hej!
Det har tidigare här på forumet diskuterats en del om Windstopperflecce kontra Powershield etc. Jag börjar bli lite sugen på en Powershieldtröja för att komplettera/ersätta min gamla hederliga fleccetröja som börjar bli en anings sliten. Detta leder ju självfallet till många frågor....

Någon som har allmänna erfarenheter av Powershieldtröjor?
Hur fungerar de att bära under skalplagg vid busväder som isolationsskikt?
Är det för tätt för detta?
Är det så kraftigt i strukturen så att man riskerar att slita hål på innerlaminatet i ett trelagersplagg?
Hur värmer de jämfört med en vanlig 200-flecce (och då menar jag inte min gamla utslitna...)?

Vad finns det för tillverkare som gör tröjor i detta material förutom Arcteryx och Mammut?
Var får man tag i Mammut i Sverige?

Många frågor blir det.

Om någon där ute i elrymden skulle kunna tänka sig att svara på några av frågorna skulle jag vara mycket tacksam.

/Vräkbjörn

Jarå!

Powershield är mkt mjukt o skönt. Tror det är liten risk att det ska skada andra material på nåt sätt. Andas mkt bra eftersom det släpepr igennom lite luft. ej 100% vindtätt för att öka fukttransporten. Den har en liten värmande effekt men inte i stil som 200sleece. Mer som powestretch. men det beror lite på hur tjock fleece som den enskilda tillverkaren valt att laminera på. Ja är det nåt mer så är det väl bara att mejla eller nåt. (har förövrigt själv en Arc Teryx Gamma SV Jkt)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg