-
Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Potatismjöl som hårschampo?
- Trådstartare idara
- Start datum
Forst vill jag be alla som eventuellt blir sura for att jag ger min syn pa saken, har i tjejforumet(jag kan bara inte halla mig harifran), men jag har ocksa har.
Jag har ingen som helst erfarenhet av potatismjol i haret men jag vet nagra andra saker om potatismjol.
Potatismjol+vatska+varme ar lika med tapetklister. Jag skulle aldrig ta potatismjol i haret da det garanterat blir fuktigt antingen av svett eller regn. Ar du tjej och ar radd om ditt har, sa rekommenderar jag att vara lite smutsig de tva veckor det kan tankas handla om.
Jag har ingen som helst erfarenhet av potatismjol i haret men jag vet nagra andra saker om potatismjol.
Potatismjol+vatska+varme ar lika med tapetklister. Jag skulle aldrig ta potatismjol i haret da det garanterat blir fuktigt antingen av svett eller regn. Ar du tjej och ar radd om ditt har, sa rekommenderar jag att vara lite smutsig de tva veckor det kan tankas handla om.
Vill börjar med att säga att jag inte har provat själv. Men jag vet att torrschampo var nåt som användes ganska mycket förr i tiden, fram till 40-talet ungefär. De blandningar jag hört talas om handlar mest om krita, vetestärkelse och violrotspulver. Så potatismjöl låter fullt rimligt.
Enligt vad jag fått lära mig så masserade man dock inte in torrschampot som vanligt schampo, utan man la det i en påse av gasväv som gnuggades mot håret. Påsen drog då åt sig fukt och smuts. Det lär ha varit effektivt, enligt dem som minns.
Fast det KAN ju bero litegrann på vilka krav man har och hur man definierar "rent hår" ;-) Skulle faktiskt vara kul att testa nån gång!
Enligt vad jag fått lära mig så masserade man dock inte in torrschampot som vanligt schampo, utan man la det i en påse av gasväv som gnuggades mot håret. Påsen drog då åt sig fukt och smuts. Det lär ha varit effektivt, enligt dem som minns.
Fast det KAN ju bero litegrann på vilka krav man har och hur man definierar "rent hår" ;-) Skulle faktiskt vara kul att testa nån gång!
Jag gjorde en liten sökning och hittade en tråd som kanske kan ge lite info.idara; sa:Hej!
Jag har hört att man kan använda potatismjöl som "torrschampo" om man är ute i "fält" och inte har lust att tvätta håret i kallt vatten. Är det någon som testat och funkar det bra?
Hälsningar
Idara
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=22153
Flera av svaren där är både tydliga och från kvinnor.
Mikael
Mikael_B; sa:Jag gjorde en liten sökning och hittade en tråd som kanske kan ge lite info.idara; sa:Hej!
Jag har hört att man kan använda potatismjöl som "torrschampo" om man är ute i "fält" och inte har lust att tvätta håret i kallt vatten. Är det någon som testat och funkar det bra?
Hälsningar
Idara
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=22153
Flera av svaren där är både tydliga och från kvinnor.
Mikael
Den tråden startades av Idara samtidigt som den här så jag TROR att hon har läst de svaren
nermander; sa:Mikael_B; sa:
Den tråden startades av Idara samtidigt som den här så jag TROR att hon har läst de svaren
Försökte skoja lite utan att tjata om cross-posting, därav min lilla smilie. Jag är SÄKER på att hon läst dem.
Mikael
torr shampo
Hej,har visserligen inte prövat potatismjöl i håret, men det finns ett ypperligt torrschampo att köpa: Kisby tror jag det heter, finns på Eivy Flodins butik på Nybrogatan på Östermalm i Stockholm.Lätt gasflaska som ger ooootroligt mycket volym, funkar alldeles utmärkt i vardagen också om du snabbt vill bli fin. Bara spraya i vänta några minuter och borsta ur sen!
[Ändrat av luca 2003-09-16 kl 11:04]
Hej,har visserligen inte prövat potatismjöl i håret, men det finns ett ypperligt torrschampo att köpa: Kisby tror jag det heter, finns på Eivy Flodins butik på Nybrogatan på Östermalm i Stockholm.Lätt gasflaska som ger ooootroligt mycket volym, funkar alldeles utmärkt i vardagen också om du snabbt vill bli fin. Bara spraya i vänta några minuter och borsta ur sen!
[Ändrat av luca 2003-09-16 kl 11:04]
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg