Portabel laddare för mobiltelefoner.

Portabel laddare för mobiltelefoner.

Xtorm Power Bank Xtreme 9000 vs Brunton Resync 9000

Någon som har erfarenhet av dessa batteriladdare?
Vilken av dom ska man välja?

Xtorm kostar ca 700 kr och väger 200 gram medan Brunton kostar ca 1500 kr och väger under 300 gram.

Tacksam för hjälp...
 
Jag har Xstormen, och får nog säga mig vara nöjd med den.
Jag har även en GP Powerbank med som ligger på 10400 mAh (tror jag) och en Brunton Restore (batteriack med solcellsladdare) på 2200 mAh.

GP-packen är bra, men inte så "fältmässig", och lite tung (typ 400 g) i mitt tycke, jag har haft den i en otterbox-låda för att göra den stryktålig och fuktskyddad. Men den laddar bra och håller länge.

Brunton-packen var i det närmsta ett felköp i mitt tycke, den laddar långsamt, den är klen och ja...som sagt...

Xstormen har hittills varit en positiv upplevelse, jag har inte hårdtestat den ännu, men jag får ut 3-4 fulla laddningar på min iPhone 6 med den, att den sen är ruggad och så är ju ett extra plus, det känns som att det räcker med att vattenskydda den med typ en plastpåse eller så.

Den Brunton som du kikat på har jag ingen koll på, men Brunton som märke är ju vettigt.

mer på samma ämne:
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=78314


/Andreas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonkol Vad tror ni om en rörelse-laddare? Allmänt om friluftsliv 10

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg