Polydacron

Har hört talas om att det ska finnas t-shirts i Polydacron material som ska var förkrossande bra.
New Line ska visst ha en Polydacron T-Shirt som används till skidåkning och ev löpning.

Mina frågor är:
Någon som har hört talas om detta material?
Någon som använt eller läst mer om New Lines Polydacron T-Shirt ?
Sökte i forumet men hittade inget.

MVH KIM

PE (Dacron)

Polydacron är det material som är i Newlines vanligaste funktionst-shirt, dvs den som finns i alla Intersport, Stadium mm mm.... Gå in i vilken sportaffär som helst och prova.

Jag har tre stycken och använder dem till alla typer av aktiviteter där jag svettas, inkl Vasalopp, Lidingölopp, vandring, telemark, cykling mm mm.

Enda nackdelen är väl att de ska tvättas i 40 grader, vilket inte riktigt får ur svettlukten alltid.

Tycker inte du ska köpa från Pölder, har bara dåliga erfarenheter av dem.

Re: PE (Dacron)

ponli; sa:
Polydacron är det material som är i Newlines vanligaste funktionst-shirt, dvs den som finns i alla Intersport, Stadium mm mm.... Gå in i vilken sportaffär som helst och prova.

Jag har tre stycken och använder dem till alla typer av aktiviteter där jag svettas, inkl Vasalopp, Lidingölopp, vandring, telemark, cykling mm mm.

Enda nackdelen är väl att de ska tvättas i 40 grader, vilket inte riktigt får ur svettlukten alltid.

Tycker inte du ska köpa från Pölder, har bara dåliga erfarenheter av dem.

Använder du den som underställströja eller utanför understället?
Vad är egenskaperna ? värmande? Fukttransporterande? OSV??

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg