Polisen

När jag igår natt åkte till skogs för att testa min utrustning vid noll grader så blev jag stoppad av polisen då jag hade kört litte "vingligt" som hon menade.jag fick göra alkoholtest och allt det där vanliga,sen skulle hon "släppa" mig men kom på att jag hade ju kört så fort och vart jag var på väg.jag sa till skogen för att tälta då de blev förvånade och ville inte tror på mig,så jag fick förklara vad jag håller på med osv och då tyckte de att jag inte är klokt...mmm...det var verkligen rolig.hon undrade också om jag inte var rädd så där mitt på natten...söt!
och det bästa var ju när jag fick visa mitt körkort(som är från tyskland) att hon undrade om jag inte hade ett vanligt körkort....

.......vilken start till äventuret...

Det är bara att vänja sig, det finns många som inte förstår(tyvärr) det underbara att övernatta ute när som helst på året och som du sa - ny utrustning måste ju bara testas i sitt rätta element. När jag provade min nya vintersovsäck tänkte jag bara lägga mig i snön på tomten men med lite eftertanke så gömde jag mig i ungarnas lekstuga allt för att undgå upptäckt av nyfikna och därmed slippa förklara "varför" igen..

/Ronny

Kör man inte bil och det är mörkt när man är ute så brukar polisen använda strålkastare för att undersöka vad det är för konstiga personer som är ute är det är mörkt. Att inte vistas i områden med gatlyktor när det är mörkt anses vara mycket misstänkt.

fuchs; sa:
och det bästa var ju när jag fick visa mitt körkort(som är från tyskland) att hon undrade om jag inte hade ett vanligt körkort...

Fantastiskt! Snacka om inskränkt polis.
"Dom här körkorten är bra mycket vanligare än de svenska" skulle du ha sagt.

Men det är sant att folk tycker att man är lite tossig när man går ut och sover i mörka skogen.
"Är du inte rädd, det kan ju finnas galningar och ungdomsgäng och sånt!?" brukar folk säga till mig.
"Ungdomsgäng och galningar som förirrat sig ut i mörka skogen är nog bra mycket mer rädda än jag" brukar jag säga... :D

Hmmm...

Nu är det väl kanske så att de som tycker att vi är tokiga har rätt?

Men det är väl inget att bekymra sig över...

öringen; sa:
Vad är det man brukar säga: det är konspirationsteoretikerna som verkligen vet vad som pågår :)
Haha, och då skulle polisen vara konspirationsteoretikerna...

Nä, visst kan frilufsandet ta fram mycket misstänksamhet hos somliga människor, och förbrylla ännu fler. Jag kan inte klandra dem; hundflanörer som snubblar över ens tält i morgondunklet, kvällsvandrare som ser oss smyga runt bland granarna, alla som undrar om vi inte fryser när vi envisas med att live-testa båra sovsäckar/tält/liggunderlag/isdubbar, eller ser ljuset från våra pannlampor och eldar ute i den farliga, mystiska, kusliga naturen.
Kanske skulle vi anspela mer på denna misstänksamhet, och verkligen spela ut när vi blir upptäckta: Sätta ett finger i vädret och säga "Tyst, hörde du också? När björken knarrar på det där viset vet man att det blir storm, åck åck åck. Sanna mina ord. Och fisken nappar bäst vid nymåne." Eller bara rusa runt med vild blick inkletade i lera och yla.

Strykarräven; sa:
Kanske skulle vi anspela mer på denna misstänksamhet, och verkligen spela ut när vi blir upptäckta: Sätta ett finger i vädret och säga "Tyst, hörde du också? När björken knarrar på det där viset vet man att det blir storm, åck åck åck. Sanna mina ord. Och fisken nappar bäst vid nymåne." Eller bara rusa runt med vild blick inkletade i lera och yla.

...och sedan skicka hem dem med ett ex av The Blair Witch Project...

alven; sa:
...och sedan skicka hem dem med ett ex av The Blair Witch Project...
Blairhäxan måste verkligen vara i farten, konstigt att man inte sprungit hem gråtande mitt i natten oftare än vad man faktiskt gör. "De där pinnarna på marken låg inte sådär igår, -AAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHH!!!"

Strykarräven; sa:
öringen; sa:
Vad är det man brukar säga: det är konspirationsteoretikerna som verkligen vet vad som pågår :)
Haha, och då skulle polisen vara konspirationsteoretikerna...

Nä, visst kan frilufsandet ta fram mycket misstänksamhet hos somliga människor, och förbrylla ännu fler. Jag kan inte klandra dem; hundflanörer som snubblar över ens tält i morgondunklet, kvällsvandrare som ser oss smyga runt bland granarna, alla som undrar om vi inte fryser när vi envisas med att live-testa båra sovsäckar/tält/liggunderlag/isdubbar, eller ser ljuset från våra pannlampor och eldar ute i den farliga, mystiska, kusliga naturen.

He he bra vinkling.

/Ronny

Mörker läskigt???

Deta är någonting som ofta förvånat mig, och förtsätter att göra det, människors rädsla för mörker.
Det är för mig som är uppvuxen mer under mörka förhållande än belysta ganska naturligt att känna mig säkrare i mörkret efter som jag tyckt mig skönja en tendens av att jag både tar mig fram och observerar min omgivning bättre i mörker än större delen av mina medmänniskor. I den här (djävla) upplysta sthlmsregionen går det knappt att hitta mörker iofs, inte under himmlen iaf pga allt detta stadsljus som finns överallt och ingenstans...man får väl besöka hemtrakterna snart så att men inte sveps bort av allt detta skimmer...

Re: Mörker läskigt???

estetdrägg; sa:
Deta är någonting som ofta förvånat mig, och förtsätter att göra det, människors rädsla för mörker.

Det kanske inte är så konstigt eftersom det finns människor vars föräldrar aldrig har lärt dem att man ens kan sova utan tända lampor.

Själv hör jag också till dem som gillar mörker. Kanske är det så att jag känner mig extra trygg i mörkret just eftersom jag vet att jag är ensam där...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg