Polisen jagar brottsling i fjällen

Så länge de inte löser långt över 80-90% av lägenhets-/villa-inbrotten utan ägnar sin tid åt att få upp sin statistik genom att bötfälla vanliga privatbilister för att få upp sin 'pinn'-statistik så, nej jag gillar inte dagens svenska polis. Den är så felprioriterande den kan bli, sett ur ett vanligt medborgarperspektiv.

Att bötfälla bilister som kört blott 1 km/h över felkällebufferten är tydligen mycket populärare hos polisledningen än att punktmarkera, fånga, lagföra och långtidseliminera de skitstövlar som begår brott direkt mot vanliga medborgare och deras hem. Obegriplig prioriteringsordning...
/Odd

Du följer uppenbarligen inte med i verkligheten. För det första är det inte något "medborgarperspektiv" som du hävdar, utan bara ditt eget individuella och högst subjektiva perspektiv Länken nedanför visar ganska klart och tydligt att du inte har rätt i det du hävdar!

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/skane/trafikpolisen-pa-vag-bort-anstallda-rasar

Den kanske skulle legat under Allmänt istället men inte på flashback , förstår inte? den är ju lite intressant då
det finns folk här som rör sig i fjällen och så , varför vill du att den skall bort härifrån?

Vad har du för skostorlek?

Skämt naturligtvis , finns det nån som har konto på flashback så lägg upp den där också

Tydligen är det en person som blivit sjuk som gjort ett nödvärnsinbrott i Norge och skitit i en hink så det är inte inte vilden.

Man tror att han eventuellt har frusit ihjäl i vinter då det vatt -40 och av hans sluskiga odiciplinerade och dömma lär han inte precis tillhöra eliten.
Spritflaskor, knivar o yxor i väggen låter mer sån om nervig pundare....

Sätter min veckopeng på att personen är en Man ifrån ngt fd Öststatsland med psykosocial störning. Troligen även på flykt från ngt grövre brott eller fler sådanna. Att klara långa perioder under dessa omständigheter är lättare för den som kommer från liknande missär hemifrån. Jaa jag tror att mannen kan bli våldsam så jag föreslår att militära elitförband sätts in och får skarpa övningar på köpet. Det sk "Två flugor en smäll konceptet"

Tror han snart grips av militär personal....om han inte frusit ihjäl redan.

Pundarspåret är i mina ögon väl långsökt i denna tuffa miljö.

/GW2

Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jörgen Fjaderlatt.se Jokkmokk-polisen och nedskräpning Fjällvandring 3

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg