polar eller sigma pulsklocka?

Trodde jag gjort en bra affär!

Tack Tobias!
Tusan också! Jaja sånt som händer. Nästa gång frågar jag er först! Det konstiga var att jag knappt fisk några träffar alls när jag sökte på google som jag tycker brukar vara bra.
Någon annan får säkert nytta av tipset.

/ Pia
 
Lycklig ägare av en sigma!

Tack för tipset!
Jag gick dit och plockade upp en igår.
Sen körde jag ett hårt träningspass och oj, vad mycket roligare det blev helt plötsligt! Kändes som att man hade ett kroppens facit på handleden!
För mig var Sigma PC 1300 ett mycket bra val, den har alla funktioner jag behöver, en tydlig display och enkel att använda!
Längtar redan tills nästa pass!

Träna på!

Mvh,
Lisa
 
Polar?

i Grycksbo; sa:
hej jag undrar om någon kan reda ut vad som är skillnad mellan polar och sigma pulsklockor. är det funktioner, kvalitet eller bara att polar är etablerat som gör den stora prisskillnaden?
varför välja polar?

Polaren är vattentät vilket är bra om man simmar...
Nu har de kommit med bättre pulsband med, vilket man själv kan byta batterier på.. Mycket bättre än tidigare..

Dock ingen erfarenhet av Sigman..

Vad skall du ha den till?
Själv löper jag och simmar...

Då är det Maxpuls jag använder mest, för att hålla mig i en viss pulsnivå... Sedan är det mest klockan.

Fredric
http://www.strapatz.com
 
Man kan simma med en sigma också.

Hej!
Kan bara uttala mig om Sigma PC 1300 men den kan man både simma med (dock ej dyka) och byta batterier själv på mätbandet.
Polar tror jag är bättre om man vill göra mer än mäta puls samt använda de vanligaste ytterligare funktionerna. Polar är dyrare även om du jämför funktionalitet mot funktionalitet, dvs en enkel polarklocka med samma funktioner som en sigma är i alla fall dyrare än sigman.
Sigmans största nackdel enligt mig är väl att den inte är kodad. Men jag har å andra sidan aldrig sett någon med pulsklocka på sig på "mina" pass så det kanske inte är så stort problem i alla fall?

Mvh,

Lisa
 
Mottagningsproblem

Well,
det är ju möjligt att man inte kan ta emot någon annans puls om man har en Polar, men problemet på gym är att du ofta inte ens kan ta emot din egen puls, på grund av all elektronisk utrustning där som stör. Och jag har tränat jämsides med många som haft Polar, och när jag har haft dålig mottagning (på min Sigma) har de också haft det.

Det är möjligt att du på en Sigma kan råka ta in andras puls när du springer (eller simmar, etc) tätt samman med dem i en klunga, men det är ju inte så ofta man gör det i allmänhet. Dessutom, om alla de andra har Polar i klungan spelar det ju ingen roll ändå, deras signaler är ju kodade så att du inte kan ta emot dem!

Kör hårt!

/ G
 
Sigma jag med

Japp min Sigma pc1600 kom som utlovat dagen efter jag beställt den!! Kanon! Igår var jag ute och testade den och det funkar fint. Fick även erfara vad som händer när den fångar upp polarsignaler. Jag och min kille var på väg hem bredvid varandra och så kollade jag på min klocka och tyckte att den bar sig lite lustigt åt pulsen hoppade mellan 118 och 130. Trodde först att jag hade hjärtfel men så testade jag att gå en bit ifrån min kille och då stabiliserade det sig.

Jag ska dock inte ha den på gym och vi brukar aldrig springa ihop så det kommer nog gå bra ändå.

Tjipp
Pia
 
Re: Lycklig ägare av en sigma!

LisaT; sa:
För mig var Sigma PC 1300 ett mycket bra val, den har alla funktioner jag behöver, en tydlig display och enkel att använda!

Jämförde PC1300 och PC1600. Enda skillnaden var att PC1600 hade belysning, nedräkningstimer och varvräknare som extra funktioner.

Vad ska man använda de två sistnämnda till?

Martin
 
Re: Har ni testat HAC 4?

Totteman; sa:
HAC 4 är en pulsmätare med bra funktioner:

http://www.ciclosportusa.com/hac4.htm

Någonstans kan man se en jämförelse med Polar 710i, men jag kommer inte ihåg vilken site det var. I alla fall så har HAC 4 fler funktioner.

Jag skulle inte rekommendera en HAC-4 när man endast ute efter en pulsklocka till löppasset. Den är alldeles för klumpig för det just därför att den har sa manga andra funktioner. Som cykeldator eller multifunktionsklocka fungerar den däremot utmärkt och dessutom till ett hyfsat pris. Se mer pa:

http://www.bikediscount.de/html/hac_4.html

/stefan
 
Suunto något bra noggrant pulsmätning? Någon som testad T1C Suunto?

Tycker jag man kan ha på sig när man inte springer också, men är den inte pålitlig vill jag icke ha den. Tackar för tips.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Joel_P Välja mella Suunto T6 och Polar S625X Träning och hälsa 6
mararv Tappade kilometrar med Polar RS 200 SD Träning och hälsa 2
curly polar 625 i uppförsbacke Träning och hälsa 0
sundancekid Fungerar polar "sonic link" bra? Träning och hälsa 6
mararv Polar s625x Träning och hälsa 1
MikeMike Polar 625X Träning och hälsa 26
thomastg Polar Pacer pulsklocka Träning och hälsa 2
Shockstone Pulsmätande klockor (POLAR) Träning och hälsa 3
tango Crawl för nybörjare: bok, dvd eller youtube? Träning och hälsa 12
tango Sluta svettas : duscha varmt eller kallt? Träning och hälsa 27
snowdog Balansplatta- vilken är bäst? Kula eller rund botten! Träning och hälsa 1
super mario Träning Cho Oyu/eller bara mkt bra form Träning och hälsa 11
johan01 triathlon - att crawla eller inte crawla.. Träning och hälsa 10
magwo Inflammation, är det bra eller dåligt? Träning och hälsa 16
mattiase Cykel- eller roddmaskin Träning och hälsa 3
MonicaKa Ansträngningshuvudvärk och/eller vätskebrist? Träning och hälsa 16
millimeter För litet eller för mycket? Träning och hälsa 1
marmeladen GPS-pod eller foot-pod? Träning och hälsa 10
Tommy125 Nya löparskor i Uppsala, Löplabbet eller Gå & Löpklin? Träning och hälsa 3
henkealf Inlines, eller annan alternativ träning? Träning och hälsa 4
schweingaard Orienteringsskor eller löpskor Träning och hälsa 24
rubing Ont i knät, pga skorna eller pga otränad. Träning och hälsa 4
Bengtpg Oronsnackor eller horlurar? Träning och hälsa 9
Sandra E Saltets vara eller icke vara Träning och hälsa 9
dangermouse Bastu eller cykel? Träning och hälsa 14
walkerboh Myt eller sanning? Träning och hälsa 2
d.a.n.i.e.l Var i Stockholm finns pulsklockan Sigma PC 800? Träning och hälsa 2
toni67 Pulsmätare, Sigma PC14 Träning och hälsa 2

Liknande trådar