Jo, har köpt en RS 200sd
Jag köpte en RS200sd när vissa Intersportbutiker tömde lagren för att på sikt döpa om sig till Go och det var 20% rabatt.
Jag är mycket nöjd med klockan. Dessvärre har jag inte använt den sen i början på januari pga hälseneinflammation mm. Men de erfarenheter jag skaffade innan dess var positiva. När jag började använda min klocka var det en del snö vilket gjorde att jag halkade en del när jag sprang vilket kanske påverkade distansmätningen, för den diffade en del, men efter en kalibrering blev den bättre. Dock varierade den uppmätta distansen på samma löprunda ibland. Jag försökte använda intervall-funktionen en gång men det gick inget vidare, antingen sprang jag för fort eller för sakta och klockan pep hela tiden. Kort sagt är jag nöjd med funktionen under löpning. Du frågade om överföringen till dator. Eftersom överföringen sker med ljud så är den lite störkänslig men jag tycker inte det är nåt problem. Själva träningsdagboken online har jag inte använt så mycket dock, tycker inte den tillför så mycket eftersom jag sen tidigare har ett excel-ark som jag använder som träningsdagbok. Kanske kommer jag tycka annorlunda när jag använt min klocka ett tag. Jag tror applikationen som följer med till S625x är bättre. Om du tycker att S625x är för dyr så är RS200sd ett mycket bra alternativ. Eventuellt går det att använda applikationen till S625x till RS200sd också. Även om online-dagboken har sina brister så tillför ju klockan en del ändå eftersom den mäter distans/hastighet mm.