Har en picnic i 1 lager, five-o-five i 3lager och en XP18
1 lagers plastkajakerna borde inte få existera, botten går från bergstopp till den djupaste dalen. Påverkar säkert inte så mycket väl i vattnet, men det är tråkigt att se på.
Five-o-five 3lagers konstruktionen är en riktigt bra instegs kajak i plast. Får plats med rätt mycket, och med de nya sätena(som jag ej har) lär det nog vara riktigt grymt.
XP18, i jämförelse med andra kajaker i detta segment så kan man nog ge lite kritik på byggkvalitén, sidorna i fören flexar om man trycket lätt med fingrarna. Men den sväljer otroligt mycket packning, och förhoppningsvis så släpper de deras nya airseat till denna kajak också. Det var inte möjligt förra året.
Den är ganska stabil även i sämre väder, men five-o-fiven är enligt mig stabilare i sämre väder. Man får jobba mer aktivt i XP18:n, vilket också kan vara kul! Den största fördelen är ju att jag tycker den är otroligt vacker!
De läcker inte, men jag har haft problem med deras egna kapell, så numera kör jag från ett annat fabrikat och då blir det vattentätt.