Jag börjar bli förtvivlad och uppgiven. För en dryg månad sen köpte jag till slut en vingpaddel (Kajner 4 S) efter 20 års träning med en plattpaddel. Den har gett mig 20 år med styrketräning eftersom jag gillar att ta i max, men har alltid haft mer eller mindre problem med underarmarna.
Därför köpte jag vingpaddeln. Den vänstra sidan funkar hyfsat, inget större plaskande, men den högra ...! Vid isättningen låter det som om man slår en handflata på vattenytan.och en kaskad av vatten stänker bakåt. Sen när paddeln ska upp ut vattnet, blir man duschad att vattnet rakt på skallen, inte så skönt nu när det blir allt kallare. Hur jag än försöker, blir det fel.
Finns det någon som varit i samma situation och kanske har några tips? Eller är det lika bra att återgå till plattpaddeln...?
(Jo, jag vet, jag har alltid haft svårt att fatta mig kort ...)
/Armas
PS. Kajaken är en Struer Raptus, snäppet trögare än en turbåt.
Därför köpte jag vingpaddeln. Den vänstra sidan funkar hyfsat, inget större plaskande, men den högra ...! Vid isättningen låter det som om man slår en handflata på vattenytan.och en kaskad av vatten stänker bakåt. Sen när paddeln ska upp ut vattnet, blir man duschad att vattnet rakt på skallen, inte så skönt nu när det blir allt kallare. Hur jag än försöker, blir det fel.
Finns det någon som varit i samma situation och kanske har några tips? Eller är det lika bra att återgå till plattpaddeln...?
(Jo, jag vet, jag har alltid haft svårt att fatta mig kort ...)
/Armas
PS. Kajaken är en Struer Raptus, snäppet trögare än en turbåt.