Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
*I Dovrefjell* hoppas jag. Men de är alldeles för
många och har börjat vandra en del. Normalt håller
de till mellan KOngsvoll och Reinheim, men
när jag var där i somras hade en del förirrat sig till
Lesjödalen. Såg aldrig själv ngt djur, såg
nog av dem 97.
Stammen i Femundsmarka/Rogen uppstod under en
militärövning på Hjerkinn, på 60-talet tror jag.
En bit att gå, onekligen.
Det blir två-tre veckors fiske, vandring & myggslagsmål runt Valsjöbyn & Toskströmmen i sommar, man längtar redan dit...
Planeringen av turen är nästan halva nöjet och det har man redan börjat med (hämtade ut nya sidofickor till ryggan på posten igår)packlistor skrevs i julas och i juli bär det iväg!
Jag och några kompiser planerar enn resa till Abisko:mårmapasset.vistas.unna räita knivkamen och vidare till tarafala
det roligt att diskutera om det här det är bara att njuta
hälsen enn norsk vandrare
Det blir toppturer i år. Från en helgtur till Sånfjället (med storkikaren för björnspaning kanske) till tvåveckors Elbrusresa i Augusti. Och lite meck däremellan, Sylarna & Chamonix+Gran Paradiso troligen. Har börjat grundträningen på trappmaskinen..
Själv så blir det 3 veckor mc runt i alperna kanske nån dag på kaprun + lite lättare vandring,Sen är ju kebne inplanerat v31 skulle va ql att va högst nån gång (e ju knegare till vardags) hoppas även hinna med en solo vandring i jämtland nånting.
Dags att upptäcka delar av Jämtland/Norge.
Klart jag gillar Lappland men litet omväxling
förnöjer säkert.
Som lyxpensionär kan jag ta mig den tid det tar.
Den friheten, att slippa passa tider, ser jag fram emot oavsett vart jag skall resa.
Kindla låter lockande, tack för det tipset!
Hälsningar Yvonne