Jag behöver ett par pjäxor till ett par e109 med voile 3-pin. Använde i vintras Fischer bcx875 som funkade bra både på platten och nedför, men tyvärr blev blöta och förstås i -20 väldigt svårtorkade efter några dagar ute. Detta hjälptes inte av att de började gå upp i sömmen där de böjs i skidsteget, och de är nu reklamerade.
Jag vill alltså ha hjälp med att hitta en turpjäxa nn75 som passar den som lätt blir svettig och får fuktiga skor; främst bekväm till att gå med pulka men måste vara sidostabil nog att ta några svängar om det blir för brant nedför.
Också: har hört att vissa använder plastpåsar runt fötterna för att inte svetta ner sina pjäxor - är detta något att rekommendera?
Tack på förhand.
Jag vill alltså ha hjälp med att hitta en turpjäxa nn75 som passar den som lätt blir svettig och får fuktiga skor; främst bekväm till att gå med pulka men måste vara sidostabil nog att ta några svängar om det blir för brant nedför.
Också: har hört att vissa använder plastpåsar runt fötterna för att inte svetta ner sina pjäxor - är detta något att rekommendera?
Tack på förhand.