Jag har en närstående som åker på Skyllermarks Möja med Crispipjäxor och som har problem med svaga vrister. Problemet med vristerna förtar lite av glädjen med långturer pga av den smärta och trötthet som det ger upphov till. Efter tre säsonger av idogt skruvande och teknikträning utan nämvärd förbättring är det dags att pröva att byta utrustning.
Av tidigare trådar och tips på isen har jag förstått att Salomon X-adventure Raid är en bra pjäxa för folk med svaga vrister. Vilka skridsko skulle ni rekommendera till den pjäxan?
Finns det några jämförbara eller bättre alternativ till Salomonpjäxan? Bra vriststöd är i fokus men bra bindning och att sulan inte är hal är också viktiga faktorer.
Av tidigare trådar och tips på isen har jag förstått att Salomon X-adventure Raid är en bra pjäxa för folk med svaga vrister. Vilka skridsko skulle ni rekommendera till den pjäxan?
Finns det några jämförbara eller bättre alternativ till Salomonpjäxan? Bra vriststöd är i fokus men bra bindning och att sulan inte är hal är också viktiga faktorer.