Jag råkade ut för en skojjare som försökte sälja en annans startplats i vasaloppet. Skojjaren hade figurerat förr fick jag fram via google. Eftersom jag hade kontonummret så kontaktade jag dennes bank, tänkte dom kunde spärra kontot eller nåt. Nix, de behövde en polisanmälan, kanske till och med styrkt brott. Så jag polisanmälde. Hade alltså skojarens identitet, korrespondens och allt. Efter ett tag kom respons: "brott kan ej styrkas" eller nåt ditåt. Nedlagt.
-
Om "Fritt Forum"
Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.
OBS!
Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.
Peter27: Misstänkt oseriös säljare på prylmarknaden
- Trådstartare donutz
- Start datum