Pejla.

Har hört att det kan finnas pejlutrustning för björn som går i och utanför Sarek,s nationalpark att hyra.
Om det stämmer är det någon som vet var man vänder sig.

Håkan.

Är det inte förbjudet för privatpersoner att använda pejlingsutrustning, så borde det vara det. Väl att jämföra med metalldetektorer på Gotland. De flesta djur (och speciellt rovdjur) är mycket duktiga på att hålla sig undan från alla människor. Skulle privatpersoner ge sig ut med pejlingsutrustning så skulle de vara konstant jagade.

Om inte jag är helt ute och cyklar så brukar såna där sändare inte heller sända kontinuerligt utan de sänder vissa klockslag. Så det går alltså inte att se var djuret befinner sig mellan de klockslagen.

Hoppas inte.

skuggarvet; sa:
Har hört att det kan finnas pejlutrustning för björn som går i och utanför Sarek,s nationalpark att hyra.
Om det stämmer är det någon som vet var man vänder sig.

Håkan.

Hej!
Du må vara ute i hur vällovliga syften som helst. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte funkar.

Mvh Bert

Konstiga djur i skuggarvet

Hei på dig i skuggarvet det är förbjudet och peijla djur som är märkta med sändare
Förövrit kan du vel jaga dinoser i skuggarvet
tack

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg