Pedalogerna / Cykloteket

Kanske dum fråga... men frågar man ingenting får man inget veta...

Väljer mellan att införskaffa min hoj på Cykloteket eller Pedalogerna (båda Sthlm). Någon som har erfarenheter?

Mitt svar är definitivt Pedalogerna. Pedalogerna har jag bara gott att säga om, men med Cykloteket har jag haft mycket problem. Om du är ute efter livstidsservice på din cykel (som båda har) så är Pedalogerna mycket bättre. Hos Pedalogerna betalar du endast för matrial vid service medan hos Cykloteket får du även betala för tid för alla åtgärder de anser inte ingår i deras grundservice. Jobbet blir också, enligt min mening, också bättre utfört hos Pedalogerna.

Pedalogerna

är väl bra .. men när jag lämnat min cykel för "gratisservice" har det alltid varit nån detalj som krånglat, typ växlarna som var bra justerade innan service hoppar efter utfört jobb, en mutter till styrstången var inte ordentligt åtdragen etc. Vet inte om det är bättre eller sämre på Cykloteket. Men de är trevliga och serviceinriktade på Pedalogen i alla fall.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg