Lomo'n kom idag.
Jag har packat upp och "torrprovat" den, dvs den har inte varit i vattnet ännu. Vad jag kan bedöma så är utförandet väldigt bra. Sömmar, dragkedjor, kardborreband, latexmanschetter och allmän finish är minst i klass med den PeakUK-jacka som jag redan äger. Jag tycker färgsättningen är snygg, klarröd med grå och svarta partier.
Passformen är också bra, men detta är ju högst individuellt. Jag kunde kanske tänkt mig lite mindre tyg runt överkroppen. Inga problem sitta ner och böja sig framåt eller vrida sig åt sidorna etc. Dragkedjan går tillräckligt långt ner framtill för att kunna användas som kisslucka. Dragkedjan verkar inte heller sitta ivägen så att den skulle orsaka skav.
Tyget är ganska stelt men det verkar det vara även i en del andra dräkter som jag tittat på. Jag skulle säga att det är något stelare och grövre än i min jacka av 3-lagers Goretex XCR, och ungefär samma som i PeakUK-jackan.
Vad det gäller täthet, andningsförmåga och slitstyrka så kan jag såklart inte utala mig. Men jag tycker att dräkten verkar vara riktigt bra och helt i klass med de dräkter jag sett i butiker härhemma.
Leveransen tog 1 vecka.
Har någon fler frågor så ska jag försöka svara, kommer väl att lägga in en recension efter en tids användning.