Jag köpte en Peak performance "vardagsvinterjacka" förra vintern, jackan har nu börjat att läcka ut fodret genom tyget. Det är alltså inte någon reva eller så, fodret diffunderar ut genom strukturen i tyget. Från början trodde jag att det var något ludd från något annat men sen insåg jag att luddet kom inifrån själva jackan. Jag har tvättat den 2 gånger och följt tvättråden till punkt och pricka.
Jag blev lovad av butiken där jag köpte jackan i att jag skulle få reklamera jackan och eftersom dom inte hade några lika jackor längre så skulle jag få pengarna tillbaka.
Jag letade reda på en jacka i en annan affär och lade undan den så att jag inte skulle behöva vara jacklös när jag skulle lämna tillbaka min. När jag skulle lämna den så började det med att det blev strul med kvittot eftersom den var köpt i en annan butik i en annan stad men i samma kedja. Jag blev ombedd att komma tillbaka dagen efter eller att lämna jackan och kvittot för att butikschefen skulle reda ut hur återköpet skulle gå till. För att försäkra mig om att jag verkligen skulle få pengarna tillbaka så frågade jag speciellt om detta precis innan jag lämnade butiken och jag påpekade också att jackan var över ett år gammal. Butikssäljaren lovade att det inte skulle vara några problem.
Efter att ha köpt den nya jackan så gick jag tillbaka för att lämna jacka och en kopia på kvittot och då börjar butikssäljaren att vela och hävda att jag nog inte kunde få alla pengar tillbaka för att dom skulle göra ett åldersavdrag. Jag blir förbannad när dom lovar en sak och 20 minuter senare lovar något annat.
Nu väntar jag på att butikschefen ska börja arbeta igen och förhoppningsvis ta ett beslut.
Vad har man för rättigheter i en sån här situation? Är det helt upp till butiken att göra som dom vill? Kan dom dra av 50% rakt av eller?
Har Peak sådan här skitkvalitet på sina prylar? När man köper en, vad jag anser vara dyr, jacka av ett känt märke så räknade jag naturligtvis med att den skulle hålla i flera år.
Jag blev lovad av butiken där jag köpte jackan i att jag skulle få reklamera jackan och eftersom dom inte hade några lika jackor längre så skulle jag få pengarna tillbaka.
Jag letade reda på en jacka i en annan affär och lade undan den så att jag inte skulle behöva vara jacklös när jag skulle lämna tillbaka min. När jag skulle lämna den så började det med att det blev strul med kvittot eftersom den var köpt i en annan butik i en annan stad men i samma kedja. Jag blev ombedd att komma tillbaka dagen efter eller att lämna jackan och kvittot för att butikschefen skulle reda ut hur återköpet skulle gå till. För att försäkra mig om att jag verkligen skulle få pengarna tillbaka så frågade jag speciellt om detta precis innan jag lämnade butiken och jag påpekade också att jackan var över ett år gammal. Butikssäljaren lovade att det inte skulle vara några problem.
Efter att ha köpt den nya jackan så gick jag tillbaka för att lämna jacka och en kopia på kvittot och då börjar butikssäljaren att vela och hävda att jag nog inte kunde få alla pengar tillbaka för att dom skulle göra ett åldersavdrag. Jag blir förbannad när dom lovar en sak och 20 minuter senare lovar något annat.
Nu väntar jag på att butikschefen ska börja arbeta igen och förhoppningsvis ta ett beslut.
Vad har man för rättigheter i en sån här situation? Är det helt upp till butiken att göra som dom vill? Kan dom dra av 50% rakt av eller?
Har Peak sådan här skitkvalitet på sina prylar? När man köper en, vad jag anser vara dyr, jacka av ett känt märke så räknade jag naturligtvis med att den skulle hålla i flera år.