Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Parkvakten i Sarek
- Trådstartare brigas
- Start datum
Edvin Nilssons bildsamling
Jag tackar också för tipset Britt. Det skulle vara alldeles fantastiskt om alla Edvins bilder digitaliserades. Jag vill bara tipsa om "Edvin Nilssons bildsamling" som finns att se redan nu på Ájtte. Den innehåller bara bilder på växter, men det ju inte bara... Ett enkelt sätt att nå samlingen är att gå hit: http://collections.ajtte.com/web/object/395164
Där visas Lopplummer från Njoatsosvágge. Lite längre ned kan du klicka på "Edvin Nilssons bildsamling" så kan du titta på hela samlingen.
Jag tackar också för tipset Britt. Det skulle vara alldeles fantastiskt om alla Edvins bilder digitaliserades. Jag vill bara tipsa om "Edvin Nilssons bildsamling" som finns att se redan nu på Ájtte. Den innehåller bara bilder på växter, men det ju inte bara... Ett enkelt sätt att nå samlingen är att gå hit: http://collections.ajtte.com/web/object/395164
Där visas Lopplummer från Njoatsosvágge. Lite längre ned kan du klicka på "Edvin Nilssons bildsamling" så kan du titta på hela samlingen.
Även om programmet inte var det bästa (som dokumentärfilm räknat) så var det väldigt roligt att se. För min del var det ju Edvins böcker om Sarek som en gång i tiden väckte en sedan dess ständigt närvarande längtan till fjällen. En fantastisk människa med en avundsvärd livsgärning.
Nu väntar jag bara på att SVT Öppet arkiv ska lägga ut Edvins filmer från 70- 0ch 80-talet.
Nu väntar jag bara på att SVT Öppet arkiv ska lägga ut Edvins filmer från 70- 0ch 80-talet.
Även om programmet inte var det bästa (som dokumentärfilm räknat) så var det väldigt roligt att se. För min del var det ju Edvins böcker om Sarek som en gång i tiden väckte en sedan dess ständigt närvarande längtan till fjällen. En fantastisk människa med en avundsvärd livsgärning.
SVT kan bara lägga ut de program i öppet arkiv som de har originalrättigheterna till, det har de sällan till program som de köpt in från externa filmare
Jag tyckte mest om scenen där den andra parkvakten klättrar upp för ett 10 meters träd och hämtar en björnunge i sin ryggsäck. Utan sele, utan rep, utan att vara rädd för björnen.
avslutad210712
Gäst
Jag tyckte mest om scenen där den andra parkvakten klättrar upp för ett 10 meters träd och hämtar en björnunge i sin ryggsäck. Utan sele, utan rep, utan att vara rädd för björnen.
Det var imponerande måste jag säga. Trodde att björnungen skulle klösa eller bita men inte det.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Vad för bok om Sarek? | Böcker, film, media | 6 | ||
Claes Grundsten föreläser om Sarek. | Böcker, film, media | 0 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg