Paris!!!

Tjena gott folk!!

Är i Paris en veckas tid, och jag undrar om det finns nån som känner till nån schysst friluftsbutik i denna "lilla by" :)

Tacksam för svar!!

Nicklas
 
Off topic

Off topic...du skall väl delta i inlinesåkningen på fredag kväll?

http://www.pari-roller.com/


Om inte, så rekommenderar jag att du åtminstone kollar in när dom åker förbi någonstans. Polisen släpper rutten på länken ovan på torsdagen.
 
Friluftsbutiker i Paris

Hej!

Jag är fransyska och jag vet att det finns en känd friluftsbutik i Paris som heter "Le vieux Campeur".

Butiken ligger 42 och 48 rue des écoles
75005 PARIS

Tel 01 53 10 48 48

Métro: Cluny - La Sorbonne - Linje 10

Sök på internet så hittar du lätt dit.

Sen andra butiker som är bra är "Andaska" butiker:

En av dem är Andaska, 17 cour St Emilion
75012 PARIS

Métro: Saint Emilion (som vinet!) - Linje 14

Det fanns en Andaska butik La Défense med i stora köpcentret men jag vet inte om det finns fortfarande. Jag tror det (det ligger uppe i gallerian).

Dessa 2 butiker är bra och har riktiga friluftsprylar, inte som Go Sport eller Decathlon som har bara idrottskläder och -utrustning av mindre kvalitet förutom för det som gäller skidåkning och klättring tycker jag.

Hoppas du hittar det du är efter.

/Aurélie
 
Au Vieux Campeur är som du kanske märkt en hel hög med butiker, lämpligt nog samlade i några kvarter i Paris. Jag var där för något år sedan och det finns det mesta. En butik för dykning, en för klättring, en för ryggsäckar osv. Priserna låg något under de svenska (varierade beroende på typ av utrustning).
 
Hallå!!

Japp,det stämmer..en massa olika butiker för de olika ändamålen.Mycket bra märken,det mästa välkänt sedan tidigare!Såg till ock med Haglöfs och Fjällräven..

Mvh Nicklas(som vandrat en del asfalt idag..)
 
Läget i dag?

Hej!

Jag är fransyska och jag vet att det finns en känd friluftsbutik i Paris som heter "Le vieux Campeur".

Butiken ligger 42 och 48 rue des écoles
75005 PARIS

Tel 01 53 10 48 48

Métro: Cluny - La Sorbonne - Linje 10

Sök på internet så hittar du lätt dit.

Sen andra butiker som är bra är "Andaska" butiker:

En av dem är Andaska, 17 cour St Emilion
75012 PARIS

Métro: Saint Emilion (som vinet!) - Linje 14

Det fanns en Andaska butik La Défense med i stora köpcentret men jag vet inte om det finns fortfarande. Jag tror det (det ligger uppe i gallerian).

Dessa 2 butiker är bra och har riktiga friluftsprylar, inte som Go Sport eller Decathlon som har bara idrottskläder och -utrustning av mindre kvalitet förutom för det som gäller skidåkning och klättring tycker jag.

Hoppas du hittar det du är efter.

/Aurélie

"Le vieux Campeur". Verkar finnas kvar men Andaska uppfattar jag som stängd. Min franska är i princip obefintlig.

Någon som har tips som är mer aktuella?