Paradox Packs

Rent utrymmesmässigt får du plats i säcken med plats över...för din sovsäck är väl komprimeringbar?
Jag kollar måtten idag...har en drysack på 30L som jag kan packa med två stora fjällrävensovsäckar och prova.

Har kört med dubbla sovsäckar i vintras med denna rygga utan problem med överig packning.

Toppenbra, tack för det :).

Warmliten kommer i ett fordral som precis räcker för hela systemet. Och eftersom dunmadrassen är integrerad så har systemet en viss bredd som inte kan komprimeras mer än några cm.

Har plockat fram påsen ur gömmorna, den är ca 55 cm bred och ca 25 cm i diameter, ungefär som ett mellanstort tält. Men i sommarkonfiguration är den såklart mindre i diameter, men fortfarande lika bred :).

...I Mchalen kan jag trycka ner påsen i botten, på Fjr-säckarna måste den sitta utanför.

//J
 
6300 är 40cm bred och 23cm djup...och 65cm hög.....plus lite till på allt då säcken inte var sprängfylld.
mätt rakt över med linjal...inte måttband;)
 
6300 är 40cm bred och 23cm djup...och 65cm hög.....plus lite till på allt då säcken inte var sprängfylld.
mätt rakt över med linjal...inte måttband;)

Tack för det. Då vet jag ungefär :).

Får lov att spänna sovsäcken på ramen om jag ska använda den skulle jag tro.

//J
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg