Pannlampa!

Guest

Gäst
Re: Ja, det handlar väl om prioriteringar

Strmbrg; sa:
Men om du får en tusenlapp över, så förstår jag inte hur du kan köpa en lampa för halva den summan.

Mvh
Strmbrg,

-Jo, jag sa ju att lampan är förträfflig, så jag behöver inte en ny varje månad.

Kanotpannlampa?

En liten fundering:
Den här lampan som startade hela diskussionen...skall den användas vid paddling, vid orientering eller kan den mer betraktas som en god ekonomisk investering?
mvh Börje H

Den andra femhundringen då?

Ursäkta snokandet, men lägger du den på kläder, skor och mat?

Jag kan inte riktigt tro på dej när du säger att du får en tusing kvar efter att du pröjsat räkningarna...

Mvh
Strmbrg,

Lampan ja...

Den ja...
:)

Jag började, så jag får väl svara då!

Lampan skall användas för att belysa min privatekonomiska situation!
:)

Nä, jag har den på kraniet på kvällen när jag pular runt tältet. När jag ligger på klippan och läser och när jag ligger i tältet och läser.
Jag har inte tänkt använda den för andra aktiviteter.

Det var så det var, bara.

Strmbrg,

Guest

Gäst
Re: Den andra femhundringen då?

Strmbrg; sa:
Ursäkta snokandet, men lägger du den på kläder, skor och mat?

Jag kan inte riktigt tro på dej när du säger att du får en tusing kvar efter att du pröjsat räkningarna...

Mvh
Strmbrg,
Nja, det har hänt någon gång under någon helvetesmånad. Jag vill minnas att jag åkte på att betala någon annas flybiljett till sydamerika den månaden. Generellt sett händer det inte, så du skall inte behöva vara orolig.

När det gäller prylar så har jag två parallella filosofier:

1)Kan man lura krämarna och lösa problemet på ett billigare sätt? -tex. att använda Mcflurrysked, i stället för fina märkets titandito.

2)När man bestämt sig för en pryl -tag den bästa (utan att överdriva alltför mycket). Det skall vara jag som sätter gränserna, och inte utrustningen.

Med dessa två filosofier i skallen kollade jag på elfa.se om man skulle kunna bygga en bra och billig LED-lampa. Det blev för knöligt att göra själv, så det blev en Petzl duo belt i stället.
/Mattias

Skedar?

Jag tolkar det som att du håller på med vandring och sådant också.

Vad är en McFlurry sked? Nåt från McDonalds misstänker jag.

Så länge mina grejor håller, så brukar det vara jag som sätter gränserna. Går dom sönder, så är det förmodligen mitt fel också ibland. Jag kanske har köpt för dåliga prylar.

Strmbrg,

Guest

Gäst
McFlurrysked

Det är precis som du gissar en sked från McD. Den kostar drygt tian, och har ett litet hål i skaftet som man kan täta med smältlim. I skaftet kan man ha salt eller peppar eller allroundkrydda. Det senare är listigast, eftersom salt och peppar finns i gratispåsar på just McD. Då måste man naturligtvis täppa till skaftet med tejp eller en gammal vinkork som man täljer till rätt form. Å andra sidan dricker ju du pås-vin, så det får nog bli tejp! För de dryga tio kronorna får du dessutom en rejäl skopa glass med nedvispade godissmulor.
Dina vinpåsar bör man kunna använda som paddelflottör eller vattenpåsar. Vad tror du?

Re: Pja,

Netto kanske 15,5, hyra 3,5 lite annat smått nån tusing. (Sen slinker det undan en papp varje månad på ett pensionskonto.)

Hur bär du dej åt då?

Mvh
Strmbrg,

Netto kanske 15,5, hyra 3,3 lite annat smått nån tusing. (Sen slinker det undan 500 varje månad på ett pensionskonto.) Resten slösar jag naturligtvis upp på prylar å helilyft till fina fiskevatten ;o

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kallesundqvist Pannlampa? Paddling allmänt 34

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg