Nu på höstkvisten så kan en pannlampa komma väl till pass.
Jag var inne och kollade på Naturkompaniets utbud. En trevlig kille (det är dom alltid) visade vad som fanns.
En del är stora som gruvarbetar-varianter, men det fanns en liten med dioder som verkade sjysst.
Dock i mitt tycke svindyr! Så dyr att jag inte la priset på minnet...
På Teknikmagasinet fanns en Silva-lampa för 199 spänn.
Det där med "Svenska Silva" bör man nog inte hänga upp sej på, sanolikt made in nån annan stans...
Bra ljus, reglerbar kägla, o-ringstätad, rem även över skallen. Påstådd brinntid 6,7 timmar på två LR06/AA batterier samt reservlampa i sockeln. Sitter bra och hamnar inte på näsan när man dansar "Pogo" mellan granarna.
("Pogo" var en slags hoppande punk-dans på sjuttitalet, har jag för mej.)
Strmbrg,
[Ändrat av Strmbrg 2002-09-04 kl 15:37]
Jag var inne och kollade på Naturkompaniets utbud. En trevlig kille (det är dom alltid) visade vad som fanns.
En del är stora som gruvarbetar-varianter, men det fanns en liten med dioder som verkade sjysst.
Dock i mitt tycke svindyr! Så dyr att jag inte la priset på minnet...
På Teknikmagasinet fanns en Silva-lampa för 199 spänn.
Det där med "Svenska Silva" bör man nog inte hänga upp sej på, sanolikt made in nån annan stans...
Bra ljus, reglerbar kägla, o-ringstätad, rem även över skallen. Påstådd brinntid 6,7 timmar på två LR06/AA batterier samt reservlampa i sockeln. Sitter bra och hamnar inte på näsan när man dansar "Pogo" mellan granarna.
("Pogo" var en slags hoppande punk-dans på sjuttitalet, har jag för mej.)
Strmbrg,
[Ändrat av Strmbrg 2002-09-04 kl 15:37]