Pålägg?

Många goda råd har du fått..

.. men om du skall ut på vintern finns en nackdel med ost på tub. De fryser till sten vid ca 17-18 minus. Abbas pastejer på tub innehåller däremot så mycket fett att det problemet är ur världen nedåt minus 40 i alla fall.

Beträffande bakterierädsla och sånt, kan väl nämnas att forskarna är rörande överens om att åtskilliga allergier orsakas av överdriven renlighet. Och att de flesta som besöker hudklinikernas har tvättat "sönder" sig. Du behöver alltså inte frukta dessa små elakingar överdrivet mycket. Dina ögon, näsa och smaklökar lär varna dig i god tid i de allra flesta fall.

Mesost och rökt köttkorv

fyller du sen på med kaviar, tubost och smör så har du det furstligt. Rågkärnebröd, knäcke och digestivkex är k OK ur innehålls-viktsynpunkt. Jag brukar köpa ägg när jag passerar någon gård, ett par brukar alltid gå att få köpa...

Go tur

Johan K

Kom just hem från fjällen. Med mig hade jag en tro det eller ej: skinkost med grovkornig senap. tror den kommer från kavli. Det fantastiska med denna produkt är att den lyckas förpacka allt vad julafton är i en liten tub som man kan ta med sig precis överallt :)
Skämt å sido, ost på tub är funkis. Kaviar funkar osså.

mvh/samme

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Johan123 Nyttiga och goda icke-animaliska pålägg till smörgåsen? Friluftsmat 23
Kogoyo pålägg vintertid...? Friluftsmat 7
anojak pålägg Friluftsmat 11

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg