I sommar fyller min mor 70 år och diskussioner om lämplig present inför detta har dragit igång. Ett förslag är att sponsra en vandring i Padjelanta under 2015 med allt vad det innebär. Det är sannolikt inte aktuellt att vandra hela leden men kanske 5-6 dagar vore lämpligt. En del funderingar runt detta dyker upp.
- Vilken del av leden är trevligast att vandra? Norr? Söder?
- Som jag förstår det går det bra att ta sig ut med helikopter tillbaka till Ritsem från ex Staloloukta, någon som tagit denna väg?
- Är det någon del av området man bara måste se när man ändå är där?
- Hur ser det ut med besvärliga vattenpassager? Min käre mor är inte hemskt sugen på några större vad, hon är van att vara ute men just det mer utmanande vadandet undviker hon gärna.
- Hund är som jag förstår det inte tillåtet att ta med sig in? Kanske i vilket fall skulle bli besvärligt i helikoptern...
Tacksam för svar!
- Vilken del av leden är trevligast att vandra? Norr? Söder?
- Som jag förstår det går det bra att ta sig ut med helikopter tillbaka till Ritsem från ex Staloloukta, någon som tagit denna väg?
- Är det någon del av området man bara måste se när man ändå är där?
- Hur ser det ut med besvärliga vattenpassager? Min käre mor är inte hemskt sugen på några större vad, hon är van att vara ute men just det mer utmanande vadandet undviker hon gärna.
- Hund är som jag förstår det inte tillåtet att ta med sig in? Kanske i vilket fall skulle bli besvärligt i helikoptern...
Tacksam för svar!